Veulentje Pebalia geboren !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arie_de_Best

Veulentje Pebalia geboren !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 03:17

Hallo allemaal,

na een moeilijk weekend en het verdriet van het verlies van de merrie Monali, hebben we ook leuk nieuws. Onze merrie Pebalia heeft woensdag 24/05/06 een merrie-veulentje op de wereld gezet !We waren erg nerveus, gezien de gebeurtenissen van de afgelopen dagen, maar de bevalling verliep vlekkenloos !Alles der op en der aan en een ontzettend leuk eigenwijs koppie er op !Met het veulen van Monali, Barcelona, gaat het heel goed.We hadden bijna een pleegmerrie, maar de eigenaar zag er, op advies van de dierenarts, toch vanaf.We hebben besloten het veulen dan ook zelf groot te brengen, in gezelschap van de pony Nicole.Ze heeft het super naar der zin met Nicole en ze drinkt goed en gretig ! Helaas kan ik zelf nog geen foto's plaatsen op dit moment, maar ik hoop binnenkort iets te kunnen laten zien, we hebben echt prachtige foto's van het veulen, samen met pleegmoeder ! Ik zit nu in de 'nachtploeg' , Barcelone moet om de 2 uur een fles, dus de komende tijd zal het druk zijn, maar we doen het met liefde en gelukkig zijn er ook andere die ons helpen.

dit was het voor nu !

groetjes,
Lejo

Chivance

Re: Veulentje Pebalia geboren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:06

Gefeliciteerd met Pebalia, dit hebben jullie dik verdiend.
Maar nog leuker om te horen vind ik dat het Barcelona goed gaat.
Ik denk dat dit veulentje voor altijd een speciaal plekje in jullie hart gaat houden.
En wat zal Monali gelukkig zijn dat ze haar veulentje met een gerust hart bij jullie heeft kunnen achterlaten.

Jullie plekje in de hemel is al verdiend!

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:09

wat leuk !!!! wat voor een kleur is het beestje geworden??? het zzou misschien wel leuk zijn als je een paar foto's neer zet..

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:46

Wat leuk !!
heb je misschien foto's ?

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:52

gefeliciteerd
ook nog goed nieuws!
wat is de afstamming? (want Pebalia klinkt als een hele fijne merrielijn )

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:55

Gefeliciteerd! en toch fijn te horen dat het met het andere veulen ook goed gaat en ze een goede "pleegmoeder" heeft.

Alja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:11

en het is me toch een prachtig veulentje van pebalia want heb haar vanmorgen ff mogen bewonderen!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:10

Gefeliciteerd!

Klinkt goed allemaal, wordt nu wel heel nieuwsgierig naar foto's hoor

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:47

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Fijn om te lezen dat het met het andere kleintje ook goed gaat. Het is veel werk om een veulen zelf groot te brengen, maar het is ook heel dankbaar werk. Sterkte ermee! Straks kunnen de kleintjes lekker samen spelen. Groeit tie toch niet helemaal alleen op.

Arie_de_Best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:32

Hallo allemaal,

even wat info over de afkomst van het nieuwe veulentje van Pebalia-W. Pebalia-W is een ster-merrie uit de beroemde Balia-stam, waar zeer veel goede spring- en dressuurpaarden uit komen. Ze is een Burggraaf X Notaris X Le Val Blanc. Haar moeder heet Ebalia-W., haar grootmoeder : Webalia.
De hengst Hamlet is een volle neef van Pebalia, fokker van Pebalia is H. Wolders uit Kortehemmen.
Het veulen van Pebalia is van Quattro B. , het lijkt erg goed.
Ze luistert naar de naam : Blondie Balia.

greetz,
Lejo

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:18

Het is dus niet gelukt met mijn tip? Echt jammer.... maar weet hoet hij is

Arie_de_Best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:10

Hallo,

nee Jennifer, maar het gaat gelukkig heel goed met het Barcelona, ze loopt nu in de wei met Nicole en Pebalia met haar veulen Blondie.
Morgenavond is ze alweer een week oud en we hebben besloten het zelf te doen.

greetz,

Lejo