Dikke Wendy is bijna zover!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris_Zarcha

Dikke Wendy is bijna zover!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:36

Wendy is al bijna uitgerekend, 4 juni namelijk. Maar ze heeft nu al aardig slappe banden en dikke uiers. Ook heeft ze nu al meer dan een week melk op d'r benen. Afgelopen vrijdag was ze even onrustig, maar toen is d'r veulen waarschijnlijk geraaid. D'r lichaam is al helemaal aan het veranderen.. Van mij mag het komen!!

De ene kant...
Afbeelding
En de andere kant...
Afbeelding
D'r kontje
Afbeelding
De lange vulva
Afbeelding
En d'r uiers van achter en van onder
Afbeelding
Afbeelding

De uiers zijn nog iets dikker geworden, en d'r kont nog zachter

Dat was ze weer!!

Owja, als ze zijn bevallen en de navelstreng van het veulen breekt. Dan blijft het even bloeden, maar als het blijft bloeden moet je er een navelklem opdoen, wie weet hoe je die erop moet klemmen als het blijft bloeden...??

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:38

O jee, kan je zoiets niet het beste aan een dierenarts vragen?
Veel succes met de bevalling! Spannend.

Maris_Zarcha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:39

ja, misschien wel. Maar ik dacht misschien weet iemand hier het

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:40

Ja vast ook wel. Ik heb er in ieder geval geen ervaring mee. Hoewel mijn ruin dol is op veulens kan hij helaas niet zelf bevallen...

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:56

Spannend. Duurt vast niet lang meer.
Van die navelstreng zou ik niet weten.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:11

echt spannend voor jullie zeg ik dacht echt dat wendy eerder zou beginnen dan utoop.
weet willem het niet hoe je dat moet doen met die klem.
(peppie staat ook weer met dr gote hoofd te kijken hahahaha
die wil ook niks missen)

Dhani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:40

de uiers zijn nog niet helemaal vol genoeg voor zover ik heb kunnen zien op de foto, en de vulva nog iets te gerimpeld, nog eventjes gedult hebben dus , ( weet dit van een boer die fokt met paarden, waar ik 5 jaar heb gereden )

maar heel veel succes met de bevalling van de merrie. en veel plezier met het veulen

tonie

Re: Dikke Wendy is bijna zover!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:40

gewoon klemmetje ontsmetten met betadine, en dan tussen de 3 en 5 cm onder de navel vast klemmen en dan ongeveer nog 3 tot 5 cm onder de klem doorknippen of tyrap er om heen van de vuilniszakken werkt ook prima

Maris_Zarcha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:26

Bedankt voor de reacties!!
K hoop niet dat ik de klem nodig heb, maar nu weet ik in ieder geval wel hoe die om moet

tonie

Re: Dikke Wendy is bijna zover!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:39

succes ik heb hem gelukkig niet nodig gehad maar je weet nooit je moet overal op voorbereidt zijn ik had een hele emmer klaar staan in de stal met ontsmette schaar handoeken jodium handschoenen alles en ik heb niets gebruikt, er was geen tijd voor het was een zware bevalling van 3 kwartier en het veulen lag niet goed er was een been en een hoofd, en de veearts kon ons huis niet vinden en ik was alleen thuis, dus maar snel de buren gebeld en met onze armen erin zonder handschoen en ontsmetting en dan trekken, uiteindelijk is het gelukt.... maar had geen tijd om na te denken op een gegeven moment moet je aktie ondernemen.........maar alles is goed gekomen.....de veearts verbaasde zich er over dat het ons gelukt was, maar ik heb dan gelukkig ook 10 in de dierenartsenpraktijk gewerkt met kleine en grote huisdieren en ben zelf paraveteriniar en mijn man heeft een fabriek in diergeneesmiddelen, maar bij een paard naar binnen gaan had ik nog nooit gedaan, maar ja ik denk hup maar dan later zei de veearts dat als de merrie dan perst dat je dan je arm kunt breken maar dat is gelukkig niet gebeurd het deed wel pijn als ze perste dat wel

Maris_Zarcha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:43

Je weet maar nooit. Alle voorzorgmaatregelen nemen Gelukkig is het nog allemaal goed gekomen!!!