wat te doen met een dikke bos haar bij mn shet jaarling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

areke

wat te doen met een dikke bos haar bij mn shet jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:05

ik weet niet of het hier thuis hoort maar heb al meer zien staan hier over jaarlingen
mn jaarlingshetje zit nog steeds zo dik in dr vacht is dit bij meer mensen zo wat kan ik er het beste aan doen om dr zo snel mogelijk uit die vacht te krijgen dr moeder scheer ik elk jaar omdat die vreselijk gaat schuren maar dat lijkt me bij zo'n jong diertje niet echt goed
wie kan me helpen
Afbeelding
deze foto is van vandaag de enige beetje normale die ik kon nemen van dr

maaike100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:08

ik zou het niet weten maar ik denk het zelfde volgens mij zou je je jaarling niet scheren niet erg slim denk ik

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:08

Komen er nu helemaal geen haren meer vanaf?

Je kunt nog proberen om eerst wat olie (lijnzaadolie of zonnebloemolie) door het voer te mengen. Of hem een keer ontwormen. Een vitaminespuit wil ook soms helpen of iets anders dat ondersteund (b.v. MaxH of opkikker van de paardendrogist). Ik zou het scheren iig zo lang mogelijk uitstellen. Vooral als ze er geen last van heeft.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:12

er komt wel het een en ander vanaf maar het gaat gewoon heel langzaam vindt het er zo zielig uit zien met deze hitte hahahaha
bedankt voor jullie reacties

skaay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:27

mijn jaarling ziet er ook nog zo uit... het haar komt er vanzelf wel af.( was vorig jaar ook zo bij mijn jaarlingen van toen )

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 13:07

dan blijf ik maar gewoon poetsen hahahaha scheren vondt ik toch al geen optie maar misschien waren er mensen die het wel deden