Ons hengstje Blue River! (Riverman X Triton X Fresco)
Hij is schitterend!
Hier een verslag:
Om 23.44 heb ik een berichtje geplaats in het topic Dik- Dikker- Dikst.
Omdat ik dacht dat mijn merrie bezig was met bevallen.
Ik was niet écht in paniek, maar gemakkelijk voelde ik me ook niet.
Nadat ik dat berichtje had getypt besloot ik om toch maar de VA te bellen, na schreeuwende overtuiging van mijn man.
Ik wilde ze eigelijk niet storen, en volgens mijn man hadden ze dan maar geen dierenarts moeten worden
Tja...Om 23.45 had ik haar aan de telefoon.
Ik vroeg of ze kon komen aangezien dit mijn eerste bevalling was, en ik niet echt goed wist wat ik bij eventuele problemen zou moeten doen.
De Va woont gelukkig niet zo ver weg. Zo'n 10 minuutjes.
Toen ik naar binnen ging om tegen mijn man te zeggen dat de VA onderweg was, en om de 'emmer' te halen, konden we op de camera al zien dat de voetjes te voorschijn kwamen.
Vliegend zijn we terug naar stal gerent.
Ik weer de VA gebelt en gezegt dat ik de voetjes zag. Terwijl ik met haar aan de telefoon zat, kon ik zien dat de hoefjes kwamen zoals het in de boeken stond. Dat was mijn grootste nachtmerrie.
De VA zei, dat het waarschijnlijk héél vlug zou gaan. Dat was om 23.51
En ja hoor, om 23.56 was Blue River geboren! Vijf minuten tijd, vanaf het moment dat de voetjes te zien waren tot hij eruit was.
De nageboorte kwam af na een minuut of 8, geheel compleet.
Het was een super bevalling, en een super ervaring.
Ik ben enorm trots op Ezariose, die dat toch maar weer op haar 20 jarige leeftijd geflikt heeft! Het ging echt in 5 minuten tijd.
Het drinken was een klein beetje een probleem.
Hij kon de uier niet vinden. We hebben hem 2,5 uur laten stuntelen. Nadat hij gepoept had besloten mijn man en ik hem een handje te helpen.
Dat was niet één van de makkelijke dingen. Hij is nu al stront eigenwijs!
Maar na enig overtuiging dat de uier ónder Eza zat en niet aan de voorkant, had hij het door.
Om 3 uur zijn mijn man en ik rollend van de slaap naar bed gegaan.
Ik vind hem erg mooi, maar ik ben bevooroordeeld!
Alleen jammer dat het een hengst is. Ik had gehoopt op een merrie, zodat zij het fokken van Eza kon overnemen.
Maar ja, ik ben blij. Blij dat het zonder problemen gegaan is, en blij dat hij gezond is!
WAT EEN ERVARING!
IK had gehoopt op een 1 mei veulen. Maar ze heeft hem er gewoon 4 minuten daarvoor uit gepoept!
Hier de foto's:
Deze zijn vanochtend gemaakt. Hier is Blue ruim 8 uur oud.

Je hebt ook hele mooie foto's van de bevalling zeg!!