Hallo allemaal!
Helaas heb ik het de afgelopen tijd heel druk gehad en is het updaten wat betreft de fokkerij waar ik mee te maken heb er gewoon bij in geschoten. Bovendien heb ik geen tijd gehad om alle mooie ukkies van dit jaar te bewonderen, maar dit zal ik heel snel doen. In elk geval aan alle trotse baasjes van een pasgeborene: Gefelicteerd en geniet ervan! Aan alle mensen die nog met smart wachten: Heel veel succes en ik duim mee!
Nou, kleine update van hier. Vorig jaar zijn er drie veulens geboren, waarvan één hengstje:
Ace, zoon van Pakina, zij is drie jaar lang onder onze hoede geweest en nu terug op de fokkerij.
En twee merries:
Anytime, dochter van Charlette
Amazing, dochter van Umeda, zij is momenteel onder onze hoede en Amazing is het eerste veulen ooit dat wij op stal hebben gehad en tot ruim vier maanden hebben we van haar genoten
Ace is inmiddels verkocht naar Brabant. Anytime en Amazing hebben al die tijd op de fokkerij gestaan. Gistermiddag zijn zij naar de opfok in Friesland gebracht. Ze waren het 3e en 4e veulen in wat een kudde van ongeveer 60 veulens moet worden. Ze waren zo enthousiast dat Anytime al na vijf minuten in de sloot lag! Gelukkig kwam ze er ook weer heel uit.
Op dit moment zijn er twee merries drachtig op de fokkerij. Pakina is op één mei uitgerekend van Oldenhoff's Voice en zij zal hiermee het allereerste veulen van deze hengst ter wereld brengen. Prima Vera is ook drachtig en iets later uitgerekend dan Pakina.
Daarnaast zijn we ook nog aan het rondneuzen voor een hengst voor Sparkling..
Zo, dat was dat. Ik ga mijn best doen om snel weer alles bij te lezen hier, want ik heb een hoop gemist!
Ciao!