Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tha_Niekje schreef:Dank jullie wel... ik zal het Jitske ook door geven
@ Whiz, de kans dat het mis gaat is echt zo klein... en dan overkomt het haar toch net weer bij het eerste veulen...

Hou dat in je hoofd! Het kan wel, je hebt gewoon ongelovelijke pech gehad!
In Belgie verwerpt 20% van de merries (zeker op de grote fokkerijen) door rhino, allemaal op 9 maanden dracht. En deze wijsheid heb ik van mijn dierenarts, heeft het me afgelopen vrijdag nog eens piekfijn uitgelegd. Enten is een zeer goede preventie tegen deze verwerpingen, dus van dragers en niet van ziekte-uitbraken.
ons paard heeft er een jaar overgedaan en toen was ze weer even sterk.
En het is natuurlijk nog erger als het veulen er al zo volmaakt uitziet.. Heel veel sterkte!!
. Veel sterkte
. Ik weet helaas hoe het voelt, bij ons ging het dit jaar ook met 9 maanden fout. Onze merrie heeft het veulen ook nog schoongelikt en toen we het veulen daarna weg haalden ging ze rustig stro staan knabbelen.Neonlight schreef:
9 maanden verwerping, dat is bijna 100% zeker rhino. Wil niet zeggen dat er een rhino uitbraak is hoor. In Nederland en Belgie heeft 90% van de paarden het rhino-virus in zich, zijn dus drager en niet ziek.In Belgie verwerpt 20% van de merries (zeker op de grote fokkerijen) door rhino, allemaal op 9 maanden dracht. En deze wijsheid heb ik van mijn dierenarts, heeft het me afgelopen vrijdag nog eens piekfijn uitgelegd. Enten is een zeer goede preventie tegen deze verwerpingen, dus van dragers en niet van ziekte-uitbraken.

Wat fijn dat het met mams wel goed gaat na dit gebeuren ,