ons 2de veulen geboren!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Storm_

ons 2de veulen geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 08:06

Nou de 2de is er ook alweer van onze L`amour!! het is een bruin hengstje. hij is om half 2 geboren in de nacht van afgelopen maandag dus geboren op 11 april. het is wel een echt ondeugend ding
we wouden hem gister even in de bak doen maar de onderste afrastering zit geen stroom op dus we moesten hem aan een longeerlijn houden. wat een ramp hè maar binnenkort even de afrastering maken zodat hij weer es lekker naar buiten kan! het gaat gelukkig wel goed met hem!!

foto`s komen nog, me battrijen waren op. hij is trowens zoon van Matterhorn.

Afbeelding
mama L`amour

Afbeelding
papa Matterhorn
het is wel een schat van een paard en vergeleken met ons andere een joekel. en ons andere is erg schrikerig dat is bij deze ook minder.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:08

gefelicitereerd,
maar waarom stroom, bij onze merries en veulens, haal ik er juist de stroom vanaf, ze zijn nog zo jong en speels, en als een een tik van de stroom krijgen, lijkt me niet goed

Lientjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:13

Gefeliciteerd! Ben beniewd naar de foto's!

Storm_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 08:14

ze gaan dan zo de weiland in bij ons en dan wordt de merrie helemaal gek maar het lijkt me juist goed om de veulens juist te leren dat een lint betekend dat ze niet doormogen, een lint alleen houd een paard echt niet tegen.

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:18

liannes schreef:
gefelicitereerd,
maar waarom stroom, bij onze merries en veulens, haal ik er juist de stroom vanaf, ze zijn nog zo jong en speels, en als een een tik van de stroom krijgen, lijkt me niet goed

Meestal hebben ze dan snel door dat ze er niet doorheen mogen lopen, tenminste na een keer of 2 a 3 doen ze dat niet meer. Als je dat bij een ouder paard doet kan het zijn dat die er vaker doorheen gaat.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:42

Wij moesten twee jaar geleden er wel stroom op zetten anders ging mevrouw (merrie veulen van Solitair) tussen het draad door en stond vervolgens aan de andere kant van de wei. Of ze pakte het draad in haar mond en ging er aan trekken. Dit deed ze al toen ze 1 dag oud was. Moeders had donders goed door wanneer el wel /geen stroom op stond en hield haar kleine keurig uit de buurt van het hek toen er stroom op stond. Met andere woorden ik zou er zo snel mogelijk stroom op zetten

Stitatio

Re: ons 2de veulen geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:04

Gefeliciteerd met je veulen!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:05

Gefeliciteerd met het veulen!
Ben benieuwd naar foto's

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:33

gefeliciteerd met je veulen van Mattehorn, ben heel erg benieuwd naar de foto's

wij hebben er ook altijd stoom op, maar bij ons kunnen er geen rare dingen gebeuren, als ze liggen kunnen ze er ook onderdoor kruipen

Storm_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 10:27

stroom zit er alweer op hij is gister naar buiten geweest en heeft 2 x een tik gehad maar toen had die het wel door ik ga er nu heen en ga foto`s maken dus ik zet ze vanavond ofzo er wel op!!