Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
juudje86 schreef:ja met rijden is ze ook kort ademig, maar ze heeft geen moeite met werk heb tot 2 weken terug nog gelesd. nu rij ik telkens maar een half uur lekker draven en stappen en een kort galopje als ze wil, en dan in verlichte zit.
heb zelf zo'n idee dat het 2 weken eerder komt. vorig jaar heeft ze met 7/8 maand een miskraam gehad.
ik heb nu besloten om haar niet meer echt te rijden. alleen een paar keer per week een klein ritje van een paar min. totaan de bevalling en dan weer op pakken.
ik had op internet gelezen, dat zodra de uiers voller worden het 2 weken het nog 2 weken zal duren, 5dagen voor het veulenen vullen de tepels zich, en ongeveer 3 dagen voor de geboorte vormt zich een wasachtig laagje rond de tepels. als er melk uit de uiers begint te druppelen, wordt het veulen de komende 24 uur geboren.
klopt dit zo'n beetje?
had woensdag gezien dat haar uiers voller werden, dus dan zal het veulen met 2 weken geboren worden?
juudje86 schreef:ik heb nu besloten om haar niet meer echt te rijden. alleen een paar keer per week een klein ritje van een paar min. totaan de bevalling en dan weer op pakken.