paardenkraamkliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lauranaomi

paardenkraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 20:03

Mijn merrie Oratira is op 25 april uitgerekend van de hengst Triple!
Vorig jaar is ze bevallen van een mooie Briar hengst,maandag 10 april breng ik dr naar Lievelde naar de paardenkraamkliniek van Floor Huurneman.
Als alles goed verloopt wordt ze gelijk geinsemineerd van de hengst Sir Sinclair.
Dit zal tijdens de veulenhengstigheid zijn.
Wie heeft hier ervaring mee,en is dit verstandig of kan ik beter een keer overslaan?Wat vinden jullie van de paardenkraamkliniek?
Groetjes Fabienne

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:30

Ik heb mijn merrie nooit gedekt op de veulenhengstigheid simpel en alleen om het feit dat ze te vroeg hengstig was elke keer!! De eicel was vaak na 6 dagen al weg! Meestal dek je op de 10 e dag na het veulenen.
Met de kraamkliniek heb ik geen ervaring, lijkt me wel een safe idee want ze hebben daar toch alles voorhanden geloof ik als het onverwacht toch mis mocht gaan.
En het scheelt je slapeloze nachten hoewel ik dat ook wel iets vond hebben hoor dat wachten op een veulen... Nou veel succes met je merrie en veulen en ik hoop dat alles goed gaat en er op Bokt een foto komt te staan!!

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 21:05

Daarom zet ik dr ook op de kraamkliniek daar wordt ze ook geinsemineerd dus dan zijn ze dr op tijd bij en scheelt me een hoop heen en weer gerij met merrie en veulen.En voor de bevalling is het natuurlijk ook hoor

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:32

Ik heb even zitten kijken op de site van de kraamkliniek en vind het idee erg goed. Zelf zou ik misschien ook voor zoiets kiezen als ik mijn merrie weer zou laten dekken.
Mag ik vragen wat de kosten van "de bevalling" zijn? (mag ook via pb als je het niet in het topic wilt vermelden)

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:42

Mijn veulen is het eerste veulen dat geboren onder de naam "paardenkraamkliniek". Ze staat ook op de homepagina van paardenkraamkliniek.nl , een donkerbruin merrieveulen met kol van Numero Uno uit een Elcaro x Telstar moeder.
Zij is geboren in de ruimte die nu gebruikt wordt als behandelkamer.

Ik ben er erg tevreden over geweest en wilde die zorgen van de geboorte niet zelf doen. Mijn merrie stond toen ook in pension.
En mocht het fout gaan tijdens de geboorte (ik heb er geen ervaring mee) dan duurt het altijd te lang voordat de dierenarts er is!

Dit jaar heeft Floor zelfs al 3 veulens moeten helpen met het geven van zuurstof! Een "gewone dierenarts"heeft dat niet in zijn auto liggen hoor!

Mijn merrie is daarna niet meer gedekt maar als ik dat wel weer wil dan gaat ze zeker naar Floor toe en voor de bevalling natuurlijk ook!

Mijn veulen is inmiddels bijna 3 jaar (ze is van 15 juli) en daar ga ik binnen kort mee beginnen om zadelmak te maken.

Floor heeft toen voor mij opnames gemaakt van de geboorte en ook foto's, dat was SUPER! Nu kun je je merrie zelfs online bekijken met je pc!

Kortom ik kan het iedereen aanraden!

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:03

Er zijn weer veulens geboren op www.paardenkraamkliniek!
Eén van Cartano, 2 van Zodiak en één van Cassini I!

Zijn er nog meer mensen die ook een veulentje hebbne die geboren is op de paardenkraamkliniek? Zou leik zijn als jullie ook eens een bericht plaatsten!

Bij alle veulens staat een verhaaltje met foto's, erg leuk om te lezen/zien!

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:25

Kheb Juul gister al weg gebracht naar Floor,ze had mega veel last van Zucht,en aleen heel groot uier!Zelfs Floor had dit nog weinig meegemaakt.Kslaap nu een stuk rustiger want ze is in goede handen.Als het goed is komt er ook een camera bij dus iedereen mag naar dr kijken hihi.Naar haar vreselijk dikke buik.Wordt heel erg spannend khoop dat Floor mij op tijd kan bellen zodat ik erbij kan zijn maar tis 45 min rijden vanaf mijn huis dus zal racen worden.

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:26

Juul is trouwens Oratira,Juliomariner X Ramiro

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:42

Dat wordt spannend om te halen, 45 minuten er naar toe!
Denk eraan er staan meerdere flitspalen langs de N18!!

Het veulen van vorig jaar van jou heb ik ook gezien. Briar, leek veel op papa vond ik. Heb je hem nog?

Wat ik grappig vond is dat mijn vriendin ook een Julio x Ramiro en daarna Lucky Boy heeft. Haar boktnaam is Supersambo, zij heeft volgens mij ook een profiel dan kun je wat foto's zien. Dat is trouwens een bruine merrie en die is drachtig van Quattro.
Ze is eind juni uitgerekend.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:59

Er is weer een veulen geboren!!!

Een veulen van de hengst CLINTON!!!

Jurga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:21

Leuk, die kraamkliniek. Zal eens contact opnemen met Floor of ik een keer kan komen kijken. Zij hebben mijn paard gefokt.

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:11

Hoera Bon Ami is geboren,alles is goed gegaan.V Triple,mv,Julio mariner Xramiro.Je kunt hem live zien op www.paardenkraamkliniek.nl

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:40

Gefeliciteerd met de geboorte van je hengstje!!
Wat een leuke aftekening heeft hij op zijn hoofd

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:49

Ziet er perfect uit, wat een grote jongen al!!!....

Daantje6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:06

Gefeliciteerd hoor , wat een plaatje
Onze merrie is vorig jaar bevallen bij Floor .
Zij was 2 jaar daarvoor in en uitgescheurd en wierp een dood veulen .
Dus de keuze om haar thuis te houden , was er niet .
Na heel het net afgestruind te hebben , kwamen we bij Floor terecht en na telefonisch contact kon zij al heel wat angst bij mij wegnemen , en was de keuze snel gemaakt .
Vanaf moment 1 had ik er ook een goed gevoel bij . Wij hebben Saldo 5 weken voor de uitgerekende datum gebracht en zij heeft er zelfs in totaal 3 maanden gestaan omdat wij ook nog op vakantie gingen .
Ons veulen staat er nu zelfs in de opfok .
Het is me super bevallen en zou het ook iedereen aanraden omdat het ook best wel vaak net niet goed gaat en een merrie toch nog wel hulp nodig heeft . Wij hadden ook een webcam erboven en werden toen 's nachts gebeld met de mededeling dat ze was begonnnen , dus we hebben de bevalling zo ook "live' mee kunnnen maken .
Onze merrie staat onder het linkje , veulens van 2005 . met de tekst , Saldo krijgt een merrieveulen . Mochten we Saldo nog es laten dekken , wat zeker wel weer een keer gaat gebeuren , dan gaan we weer naar de kraamkliniek.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:13

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:05

Leuke site

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:22

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:23

Er zijn weer twee veulens geboren!

Een fries veulen van Fabe en een kwpn veulen van Don Primaire.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:54

Er zijn weer 3 veulens geboren!

Twee van Chin Chin en een van Travolta

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 17:18

Juul is weer thuis,hopelijk is ze nu weer dragend!Dit keer van Silvano(rubinsteinXcocktail)Met Bon Ami gaat het super.
Vlg jaar weer naar de Kraamkliniek!