Geboortemelders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Geboortemelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 15:46

Hoi,

over 3 weken is onze merrie uitgerekend en over 3 maanden nog een merrie. We zitten nu te twijfelen of we en geboortemelder zullen regelen (of kopen, wij krijgen elk jaar veulens).
Wie heeft er hier ervaring met geboortemelders? Gebruiken jullie ze, of blijven jullie gewoon waken?

Mirjam

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:38

wij hebben wel een birth alarm, maar je krijgt toch vaak vals alarm.
op welke stand je em ook zet.
Je moet toch goed op blijven letten bij je merrie zelf en als ze bijv. al staat te kegelen en hij gaat dan af, dan moet je rennen.
1 voordeel is wel zeker, je kan lekker in je eigen bed slapen

MyWup

Re: Geboortemelders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:32

wij hebben ook een birth alarm gehuurd, maar dat was geen succes,
het alarm is vele keren afgegaan, vals alarm, maar toen de merrie echt moest bevallen ging hij niet af!!
we waren er op tijd bij omdat we toevallig even gingen kijken.
ik heb nu een merrie die 12 dagen over tijd is en zij wordt bewaakt met een camera.
liever wat slaapgebrek dan te laat zijn voor de geboorte.
op marktplaats staan er genoeg, en niet duur.
die van mij heeft een bereik van 400 meter.
zwart- wit, geluid, en infra rood.
kijk maar wat je met deze info doet!!!!

Caletta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:15

Hoi,

Ik sprak iemand die nu over gaat op de sensor die aan de vagina van de merrie gemaakt kan worden. Nu heb je daar nog een dure ontvanger voor nodig, net als bij het Birth alarm, maar in de toekomst worden ze gemaakt dat ze direct een signaal afgeven naar je telefoon. Liesbeth van Stoeterij Hyperion heeft mij dat gemaild en zij hebben 9 merries dragend. Je kunt haar vinden bij de kraamstal bij het veulen van johnson. De vosmerrie met het zwarte veulen. 13 maart geboren volgens mij. succes met uitzoeken!
Wij zelf moeten nog 6 weken wachten en hebben een camera en een birth alarm geleend.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:52

Ik ben blijven slapen op stal, dan weet je zeker dat je er op tijd bij bent en geen vals alarm krijgt. En de tweede nacht was het al zover, dus dat viel best mee, gewoon je merrie goed in de gaten houden, toen ze melk uit haar uier liet lopen en heel onrustig was ben ik blijven slapen en de tweede nacht was het dus zover. Het scheelt je bovendien een hoop geld.