Hoe lang nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Hoe lang nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 16:57

Hoi, ik heb hier een haflingermerrie lopen die 27 maart uitgerekend is.
Omdat dit de eerste keer is dat we een drachtige merrie hebben had ik graag wat hulp van jullie (da is al geweest over een 3 weken en hij zei dat het voor 12 april zou zijn,ongeveer) Ik merk al een paar dagen dat ze vrij veel gaat liggen, ze begint kegeltjes te vormen, en er komt wat melk uit (als je er op drukt) ook merk ik dat haar kegeltjes veer meer gespannen staan als gisteren. Haar bekken is ook al wat "ingedeukt" langs achteren. Hoe lang schatten jullie nog?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:00

Dat is heeel moeilijk in te schatten zonder de merrie te kennen. Als ze idd aan het kegelen is en haar banden zijn goed slap kan het zo maar zijn dat het er vannacht naast ligt. Maar sommige merries kunnen het zomaar een paar weken volhouden
Goed opletten dus!

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:50

de tekenen lijken erop te wijzen dat het niet heel lang meer duurt, maar ook dat kan per merrie verschillen. sommige merries kegelen 2 weken bij een andere merrie wordt het veulen binnen 24 uur geboren
ga geen melk uitknijpen aub want dit is voor je veulen kostbare biest

Riene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:46

Hoi, bedankt voor jullie reacties, het was maar een druppeltje of 2 melk dat eruit kwam, we gaan er zeker niet meer van uitknijpen hoor, ik hou jullie op de hoogte.