Camera voor bevalling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Camera voor bevalling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 15:47

Ik ben druk aan het rond kijken op het net naar een camera waar ik mijn merrie mee kan bekijken straks wanneer ze rond de uitgerekende datum is.
Nu is mijn oog gevallen op deze:

http://www.agradi.com/product?sc=Veilig ... camera%27s

Heeft imand ervaring meet deze camera?
Is hij goed voor in de stal?

Ik zelf weet het totaal niet dus.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:59

maximaal bereik 40 meter is niet zo heel ver, of staat jullie huis dicht bij de stal?
als je een lamp laat branden in de stal, zou je goed beeld moeten hebben, lijkt mij
ik weet niet hoe je denkt over een veulensingel? hier zijn echt goede resultaten mee, want om nu 24/7 voor een beeldscherm te moeten zitten is ook een hele opgave..
met een singel om kun je tenminste rustig gaan slapen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:20

ik heb een singel en wil er eigenlijk wel een camera bij.
Vorig jaar bij de blokker voor iets van 40 euro, had hetzelfde bereik als de link hierboven...

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:53

Ik heb 2 simpele infra rood webcams en een pc in de stal staan. Gaat zo internet op en ik kan het overal zien. Kosten incl 100 meter utp kabel, nog geen 100 euro.

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:41

Wij hebben ook een camera op stal, mooi makkelijk hoor chan!
Als je er wilt kan het me goed voorstellen.
Alleen weet ik niet of het wat is die van agradi, misschien iemand anders.

Ylana

Re: Camera voor bevalling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 22:48

Iedereen bedankt.
We zijn druk aan het rond kijken.
Continu op naar de tv kijken vind ik niet erg. Dit wordt mijn 1e bevalling, dus is het allemaal extra spannend en wil ik er geen minuut van missen!

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:52

MarijeR heeft ook kamera´s in haar stallen, die kan je er vast wel wat meer over vertellen .

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 08:59

Ik heb er een paar maanden geleden eentje besteld met zo'n 500 meter bereik in open veld. Nou hebben wij de merriestal achter een andere stal liggen. Dus zitten er veel muren tussen. Maar hij doet het hartstikke goed. Ik heb toen met die man van dat bedrijf gebeld en gezegd dat ik het vervelend vond als dat ding geen bereik zou hebben. Die man was hartstikke aardig en zei dat ik hem dan gewoon weer terug kon sturen. Het is dus een draadloze kleuren camera met infra-rood. Wel best duur maar dat is dan eenmalig en dan heb je ook wat. Het is super handig want je kan de camera zetten waar je maar wilt en geen gesleur met kabels of iets. Alleen moet je natuurlijk wel een stopcontact hebben waar je de camera insteekt. Ik vind het ideaal en dankzij dat ding heb ik ons veulen geboren zien worden.
Wij hadden de ontvanger namelijk op onze slaapkamer staan en zo kon ik 's avonds voor het slapen gaan in alle rust de merrie opserveren. Als heel rustig was dan sliep ik door tot 3.00 uur en zette dan de tv weer ff aan. De avond dat ze onrustig was ben ik blijven kijken en toen de waterblaas kwam ben ik snel gaan kijken.
Maar ja dit is de link, kijk zelf maar even wat je ervan vind.
http://www.wilnic.nl/product_info.php?p ... lor-camera

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:51

misschien eens op markplaats kijken daar staan ook best wat dingen. zelfs met geluid. goedkoper en meer bereik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:20

Sophie83 die van jou klinkt goed en ziet er op de site ook goed uit. En leuke bijkomstigheid hij is €40 goedkoper dan bij Agradi.

Vriendin van me heeft er ooit 1 bij Blokker gekocht voor weinig geld, was zo'n aanbieding, zij gebruikt hem al jaren en die werkt ook prima.
Het is maar net welke eisen je er aan stelt denk ik bijv wil je kleur of zwartwit, wil je draadloos etc.

Veulensingel (zo een die afgaat als het paard plat gaat liggen) werkt ook goed alleen als je een paard hebt die helemaal plat slaapt kan je weleens voor niets je bed uit gaan. Of een paard dat staande bevalt dan ben je dus te laat. Ik ben om die reden ook ooit een geboorte misgelopen.

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:51

Ja daarom hebben wij ook voor een camera gekozen. Als je merrie gaat liggen en het ding gaat af, en je gaat dan kijken dan stoor je je merrie ook alleen maar. Nou hoef je haar helemaal niet te storen en heeft ze alle rust. Ik had eerst een camera van de kijkshop maar die werkte bij ons totaal niet omdat de afstand te groot is en er teveel muren tussen de zender en ontvangers zit. Deze camera storde op het begin ook wel een beetje, toen heb ik die man gebeld en hij zei "draai er eens een ijzerdraadje om de antenne". Nou dat heb ik gedaan en hij werkt nou super. Waar ik de camera ook zet bijna overal werkt hij.
Nou succes met het kiezen.

calimerootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:52

Ik zag de optie Marktplaats al staan... daar moet toch ook wel wat te vinden zijn?

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:31

Gamma heeft nu ook een draadloze kleurencamera in de aanbieding:
Afbeelding

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:36

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 16:06

Thanks iedereen.
Ik ben gewoon slim geweest.
Ik heb de verantwoording voor de camera aan mijn man gegeven!
Leek mij een stuk verstandiger.
Ook heb ik een ander topic gevonden op bokt waar ze vragen om advies.
Die link en de link van dit topic heb ik aan mijn man laten zien.
Kan hij kijken wat het best is/vindt.
Hij moet hem immers aansluiten.

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:08

Wij hebben vanavond die van de gamma gehaald, en hij gaat morgen weer terug..

Het bereik is alleen in het open veld 75 meter, maar bij ons met het scherm in huis haalt ie de 20 meter amper... jammer

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:39

Ik zit ook over een camera te denken. De bevalling van vorig jaar heb ik gemist(ene moment niets aan de hand, half uurtje later was het veulen al geboren).

Ik heb het liefst een camera die ik ook online kan zetten. Wie heeft hier tips voor?

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:41

jekunt bij marestare je camera online zettem

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:51

Ik heb zelf al een (betaalde) website. Ik neem aan dat ik met een webcam op de een of andere manier dat online moet kunnen zetten. Verder heb ik nog helemaal geen camera oid. Wel hebben we hier thuis een draadloos netwerk die het ook in de stal doet, dus draadjes trekken naar de stal is niet nodig.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:19

Een draadloos netwerk klinkt leuker dan het is. Zodra er ook maar iets van ijzer tussen de zender en de ontvanger zit, gaat het storen.
Ik heb gekozen voor een gewone kabel verbinding. Ik heb 2 infra rood webcams in de stal. Die zitten op een pc aangesloten en die gaat via de netwerk kabel (utp kabel) naar het huis toe.
Via een programma kun je zo uploaden naar internet. Ik gebruik het programma Webcam XP.
Alles bij elkaar was ik ongeveer 100 euro kwijt.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 09:48

mmmik wil me merrie volgens jaar ook op de cam

maar is er dan ook een mogelijkheid voor mij, wand de stal ik z;n 10 min van me huis af?

is het dan ook nog mogelijk om met een camera tewerk tegaan?

wie weet dit?

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:32

Ik vrees van niet. Alleen als je een internet verbinding hebt bij je wei. Als je dan een pc op je wei zet met internet kan je de beelden via internet thuis zien. Anders gaat het denk ik niet.

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:17

Ik heb mijn camera ook online staan maar dan wel met een beveiliging ertussen. Op die manier weet ik ten alle tijden wie er meekijkt en alleen mensen die ik een wachtwoord geef kunnen bij mijn camera komen.
Mijn site is nog onder constructie maar je kunt er even kijken.
www.letsdunit.nl

sandra26

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:09

Wij hebben ook een camera ik heb hem 2 jaar geleden gekocht
bij de kijkshop ben er erg blij mee.
Klein lampje aan in stal en we hebben een super beeld met geluid.

Groetjes

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:23

Toch jammer... mijn merries staan 2 min. van mijn vader zijn huis vandaan, daar slapen wij dan ook altijd als het weer zover is en gaan dan om en om elke 1,5 uur kijken als het rustig is en anders er blijven slapen met nu met ons zoontje word slapen daar lastiger...

Er zijn zeker geen opties he, is 0,5 km. van mijn pa z'n huis en hebben alleen aggregaat en regenwater ....