veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanderlover

veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:38

heeej,,
ik verzorg een fjord. ik verzorg sinds pas een veulen.
toen ik haar zag was ik gelijk verliefd:P
mijn pa segt : da ik wel kan vrage of ik hem mag kopen en bij mijn verzorg fjord stallen.

wat heb je precies allemaal nodig voor een veulen?? se is tussen de 1 en de 2 ergens.

groetties chan [b]

panny

Re: veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:33

Je meot wel beseffen dat je met een veulen nog (bijna) niets kan doen.
Het beste is als je hem/haar eerst een paar jaar in de opfok zet. Dan kan het veulen spelen en opgevoed worden door andere veulens/ oudere paarden.

Wat je verder allemaal nodig hebt? nou uhm..
halstertje + touw en evt poetspullen. Je kan nou eenmaal nog niet zo veel met een veulen.

Bedenk heel goed of je het wel wilt. Ik ken je niet maar groen op groen is levensgevaarlijk.

Anoniem

Re: veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:41

Als ze tussen de 1 en 2 is, is het niet echt een veulen meer

Je hebt op z'n minst een halster en halsterttouw, poetsspullen (borstels, hoevenkrabber), voer- en waterbak en wat ehbo spullen nodig.

sanderlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 15:01

nj okej da is waar

sanderlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 15:12

ik ga saterdag kijken

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:17

als je ouders het geld hebben voor het onderhoud, en de eigenaar van het verzorgpaard vind het oké dat hij daarbij komt te staan, dan zou je de eigenaar van je verzorgpaard kunnen vragen om je te helpen met alles.
maar echt eerst zeker weten dat het kan hoor financieel want anders moet je hem later misschien wel weer verkopen, en dat is echt niet leuk.
je moet ook aan het veulen denken, word die er beter op als jij hem koopt?
is hij sowiezo te koop?
wat je nodig bent is geld, poetsspullen, halster, touw, weiland, misschien een stal in de winter ik weet niet welk ras het is, tijd om er heen te gaan, geld reserve voor onverwachte dierenartskosten, geld voor regelmatige hoefverzorging, soms de tandarts, regelmatig een wormkuur.
veulen heeft bijvoeding nodig om goed uit te groeien, brok, hooi, en als je een stal hebt ook stro.
als hij volwassen is ( afhankelijk van het ras) wil je hem waarschijnlijk wel onder het zadel hebben, als je dat zelf niet kan dan moet hij dus beleerd worden door iemand.
dan komen er de kosten bij van zadel hoofdstel, enz.

behalve geld moet je ook tijd hebben bijvoorbeeld wanneer de eigenaar van de weide ineens midden in de nacht belt omdat je veulen ziek is, of is uitgebroken, dan moet jij, of iemand, er heen kunnen gaan.

sanderlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 15:36

okee , ja die eigenaar van mijn andere verzorgpony heeft een weiland+ stal waar ik haar gratis mag stalen en ja het is best duur vooral een veulen bedank voor je reatie he ,,

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:10

je hebt nu dus een jaarling geen veulen maar je hebt iniedergeval nodig: eten water maar dat is logisch een halster, halstertouw, poetsspullen verder niet ja genoeg geld want als ze ziek raakt moet je natuurlijk wel een dierenarts kunnen bellen en dat wil nog wel eens wat kosten je moet trouwens ook zorgen dat ze genoeg wormenkuur in krijgt!!

sanderlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:48

ja ,, de meeste spullen heb je nodig om haar in te rijden en alles maar dat duurt nog,