Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
.
* 
nog 5 dagen tot de uitgerekende datum hier!

.
).
.
). En dat is niet tof als je veulentje net geboren is
. 
Tinne schreef:Ylana, uiers wassen heb ik niet gedaan. Zodra het veulen drinkt, worden die uiers vaak zat gewassen.
Een bandage om de staart wilde ik wel doen, maar tegen de tijd dat ik dat wilde doen, lag het veulen er al naast. (nog een tip: koop een camera, al is het er een dat je een draagbare tv hebt of iets... merries zijn verschrikkelijk![]()
).
Ik heb Acederm spray, was hele fijne spray! Aidan heeft een heel mooi naveltje gekregen.
Nog iets, wat heel belangrijk is (ik spreek uit ervaring helaas...): controleer of de nageboorte er in zn geheel af is! Controleer of er geen stukjes missen oid.
Hier miste ik de hele nageboorte, wat mede door een fout van de DA niet gecontroleerd is en ik heb er een doodzieke merrie aan overgehouden met acute hoefbevangenheid (overigens nu weer genezen verklaard). En dat is niet tof als je veulentje net geboren is
.
Cayusejuhh schreef:Ylana.. Nageboorte doet de DA.
Gewoon bellen. want het veulen heeft een veulen rpik nodig
Ik laat de geboortedag de DA komen.. de merrie controleren. veulen controleren
Doe de naegboorte in een emmer. doet de DA die ook nakijken

trouwens die MAG je niet zelf door knippen hoor!
Cayusejuhh schreef:navelklem past niet
iig niet de onzetrouwens die MAG je niet zelf door knippen hoor!
die breekt als het veulen op staat.
mocht het zo zijn dat hij eht scheurt. dan kan je beter een schone veter pakken en die er om heen knopen/
Cayusejuhh schreef:Ylana.. Nageboorte doet de DA.
Gewoon bellen. want het veulen heeft een veulen rpik nodig
Ik laat de geboortedag de DA komen.. de merrie controleren. veulen controleren
Doe de naegboorte in een emmer. doet de DA die ook nakijken