staartbesparende middeltjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

staartbesparende middeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 14:29

amora heeft de staart van urissa heerlijk opgepeuzeld... hij is nu weer half aangegroeid, maar er is ook weer een veulen op komst.
aangezien ik niet wil dat de staart weer verloren gaat:
wat zijn moede middelen tegen het kauwen op de staart. dat gewone anti-bijt spul werkte dus niet.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:11

Aidan heeft bij Ivanka ook de staart ontiegelijk verkl**t. En ik heb er spijt van dat ik een tip die ik al in het begin kreeg, niet gelijk geprobeerd heb. Ik heb ook de anti-bijt-spullen voor paarden geprobeerd, maar die staart van Ivanka bleef maar dunner en korter worden.

Ik heb 1 flesje Tabasco à nog geen 2 euro gekocht en het was gelijk over! Aidan houdt niet van Tabasco dus .
Deze tip had ik in het begin al gekregen, maar ik vroeg me af in hoeverre dat ging helpen. HEEL goed dus!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 15:53

dus gewoon tobasco erin smeren dus
had idd al iets gehoord over sambal. maar het werkt dus echt?

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:55

Hier iig wel, Aidan heeft het iig niet meer geprobeerd .

Sambal kun je ook doen, maar Tabasco is vloeibaar en makkelijk in de staart te doen. Het stinkt wel ontiegelijk, dus handschoentjes aan bij het in de staart doen is misschien wel handig!
Of iig, misschien heb je sambal ook wel in vloeibare vorm, maar wij hebben thuis altijd de kleine potjes die we bij de Chinees erbij krijgen ("Sambal bij?" ).

En Tabasco blijft er lang in zitten, ik heb het iig nog lang geroken aan Ivanka's staart .

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 15:56

stinken maakt me niets uit, als die staart maar heel blijft ik ga starten dit jaar en dan is zo'n korte straat niet zo he

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:22

Niet echt nee. Ik kan erover meepraten, helaas. Ik start dan wel niet, maar ik vind het ook echt geen gezicht. Ik krijg ook vaak de vraag of ik die zelf zo kort heb afgeknipt, nou nee .

Kytha

Re: staartbesparende middeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:49

Goede tip, ga ik volgend jaar ook eens proberen.
Mijn Tinkermerrie had prachtige lange manen, waar ik ontzettend zuinig op was. Helaas is er niks meer van over met dank aan haar hengstveulen..
Dus tabasco ga ik ook eens proberen!

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:51

Kribox of hertshoornolie.

Het laatste gebruiken wij de laatste paar jaren. Het stinkt verschrikkelijk en is in een spuitbusje te verkrijgen. Helpt ook tegen vliegen

_Evelyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:53

Ik ben misschien heel blond.. maar wat is tabasco ? Mijn veulen staat in de opfok, en er is een ander veulen die bij alle veulens de staarten opeet. Daar word ik natuurlijk echt niet blij van! Dus ik ben erg benieuwd wat dat is. En waar je dat kan halen natuurlijk

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:26

Tabsco is een heel pittig goedje wat je normaal in eten gebruikt. Het is van origine geloof ik mexicaans. Het is heel pittig en je veulen zal de staart dan niet meer zo heel lekker vinden. Het wordt ook gebruikt om honden die bijvoorbeeld van tafel jatten, het jatten af te leren. Werkt meestal heel goed.

Als het goed is krijg je het gewoon bij de appie hijn. Het is in ieder geval goedkoper als al die leuke antibijt zooi die bij de ruitersportzaak in de handel zijn.

Als mijn merrie ook drachtig is ga ik het ook gebruiken in haar staart, want die van mij heeft een prachtig mooie lange staart en die ga ik niet door de baby op laten vreten

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:23

Bij de Appie Heijn idd ! En het kost bijna 2 euro voor 1 flesje en je hebt er ook maar eentje nodig, dus heel goedkoop !

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:02

Ik denk dan ik dan straks ook maar tabasco ga gebruiken..
Want ik weet nog goed toen ik haar kocht..er was net een veulen bij haar afgespeend en haar staart kwam net tot 10 cm onder de staartwortel.
Dat wil ik dit jaar toch wel voorkomen

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:32

Ik heb een vraagje. De veulens die manen en staart eten hebben die veel haar bij de mond zitten? Maw als ze drinken hebben ze dan ook haar erbij?

Klinkt misschien raar maar heb ooit gehoord dat als er veel haar bij de lippen zit dat deze veulens vaker gaan manen/staart eten.

Ons eerste tinker veulen had dit ook en heb toen alleen de haren die bij de lippen zaten en naar binnen gezogen werden weggeknipt.
Dus niet de tast haren maar alleen de haren die tijdens het drinken meegezogen worden. En hij heeft nooit gebeten het volgende veulen had hier geen last van dus hoefde ik niet te knippen en ook zij heeft het nooit gedaan.

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:11

Toen mijn merrie 4 jaar geleden een veulen had gebruikte ik Cribox, werk erg goed!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:25

Grappig want Cribox werkte bij mij dus weer niet . Ik ben toen teruggevallen op de hertshoornolie, die ik bij Shane ook heb gebruikt. En die vindt Gracie idd ook heel vies

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:27

Tot nu toe hadden wij steeds het voordeel dat er andere veulens bij in het land liepen en de staarten ongeschonden gelaten werden...benieuwd of dat zo blijft!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:30

Mijn ruin is als jaarling zijn staart kwijtgeraakt ... er liep in zijn opfokkudde nog maar 1 paardje rond MET staart ... rara ...