Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en ik ga eens in de week even een kijkje nemen bij hem maar ik vroeg het mezelf gewoon even af maar heb jij misschien wel een site waar je zoiets kan vinden gr
kan best hoor: als je het maar bij basisoefeningetjes laat en nooit te lang werkt zodat het meer plezierig samenzijn is
en als je veulen het leuk vindt natuurlijk
op dezelfde manier als ijsklontje 
ijsklontje schreef:Ik heb met mijn meisje toen ze een half jaartje oud was clickertraining gedaan. Ze vond het erg leuk een paar kleine oefeningtjes. Als leren dat een paraplu niet eng is, over een zeiltje lopen en voetballen voor die viel erg in de smaak. Maar ook leren wijken voor druk van de zijkant. gewoon allemaal spelen en niet elke dag maar eens in de week of zelfs nog minder. Mijn meisje vond het erg leuk allemaal en was ook beledigd als we niks deden.
.

Met mijn hengst heb ik meer moeite omdat hij nu in zijn uitprobeerfase zit, dus lekker tegenstribbelen (bokken en schoppen naar me) dit pik ik niet, maar nu hij is makkelijker te corrigeren dan als hij een hengst van 2,5 jaar is
Dat doe ik dus ook en wat je zegt ook niet elke dag. als ze bijvoorbeeld met heel koud weer op de wei staan (dan mogen ze de hele dag naar buiten, anders een paar uur) dan laat ik ze lekker staan. Als ze binnen hebben gestaan, dan ga ik meestal wat met ze doen, dat vinden ze dan inderdaad ook erg leuk, die van mij is inderdaad ook erg beledigt als ik "alleen maar" ga poetsen
Mijn merrie was heel cru gezegd, gewoon op het land gedumpt en niet veel meegedaan en dan is het zelfs als 6 maanden oud veulen al moeilijk om iets aan te leren. Mijn hengst is wel in het begin mee geoefend, daarna ook het land op gegaan. Daarna dus niet veel meer meegedaan, die staat zelfs al een beetje vreemd te kijken als ik ga borstelen 
Hij is gewoon echt aan het uitproberen, ach met veel oefenen komt dat ook goed.