Jam (Pequeno's Just a Miracle)

Myst (Pequeno's Mystique)
Oke, hét dilemma, waarvan ik overtuigd was dat het niet bestond bestaat helaas wel.
Nog voor Myst geboren was stond voor mij vast dat óf hij óf zijn mams verkocht moest worden. Na zijn geboorte was ik er eigenlijk wel van overtuigd dat ze allebei weggingen, de moeder van Jam was inmiddels weer thuis (heeft een paar maanden elders gestaan) en bleek drachtig te zijn, en ja een veulen van haar kán ik niet verkopen (dacht ik).
Zo gezegd zo gedaan, de moeder van Myst en Myst gingen op internet. Nancy (merrie) was vrij rap weg maar eerlijk gezegd heb ik de kopers van Myst een beetje afgehouden, op dat moment omdat ik niet wist hoe het verder zou gaan lopen en ik het voor Jam wel leuk vond een maatje aan te houden tot na de winter.
Inmiddels zitten we dus in de winter en begin ik beide veulens steeds meer 'kritisch' te bekijken, en het word alleen maar moeilijker.
Jam is een vreselijk leuk veulen, wel echt hengstje aan het worden, heeft een eigen willetje en een fantastische uitstraling.
De ervaring heeft geleerd dat de lijn waar hij uitkomt lieve, werkwillige pony's levert (uitzonderingen daargelaten natuurlijk), en hij is dus echt mijn vriendje.
Verwachting is dat hij rond de 90cm zal worden (evenals zus en moeder), verder staat hij prima op zijn beentjes en heeft hij een mooi gebit.
Myst vond ik eigenlijk altijd een beetje 'saai' veulen.
Hij stond achter wat week na zijn geboorte en hij is een beetje een slungel. Ik kon er eigenlijk niks mee omdat zijn moeder een vreselijke schijtbak was en hij dus vrolijk achter haar aan huppelde.
Nadat zij verkocht is is hij omgeslagen als een blad aan een boom, hij is een vreselijk rustig veulen (niet erg sloom ofzo, maar gewoon 'braaf'.)
Hij groeit als een gek en ik denk dat hij wel tegen de meter gaan worden, heeft mooie lange benen (voor een shet he ) en loopt ook mooi ruim.
Als ik kijk naar de toekomst voor beide; dan kan Mystique later denk ik wel in tweespan met zijn vader (Sharif), ik denk dat ze samen een heel mooi span zullen zijn. Qua verkoop weet ik het niet zo met hem, hij is een 'doorsnee zwart hengstveulen".
Jam past mooi tussen de kleine paardjes, zal ongetwijfeld een mooi gezicht zijn, hij kan zowel met mams als met zijn zus in tweespan.
Ik denk dat ik hem in de verkoop makkelijker kwijt zou raken, heb al veel geïnteresseerden voor hem. Hij heeft een sprekend koppie en een leuk karakter.
Maar ja, wat is wijsheid, de keuze kan en wil ik nu nog niet maken maar die zit er wel aan te komen.
Wat zouden jullie doen?
Mijn toekomstperspectief zie ik niet in de fokkerij maar gewoon een beetje recreatief mennen, en genieten van ze.

)