. Isa was 1 april uitgerekend en is dus op 9 maanden dracht te vroeg bevallen.Isa at al een paar dagen slecht, maar we dachten dat het door de kwam door de medicijnen die ze door het voer kreeg. Om kwart over 6 ging de eigenaresse van stal weg bij de box van Isa en was er niets aan de hand (behalve dan dat ze de hele dag hout aan het schrapen was, wat ze nooit doet). Om kwart over zeven vond ik Isa liggend op stal, toen ze op stond zag ik dat de deken zeiknat was aan de achterkant en mijn vermoeden dat ze aan het bevallen was werd bevestigd door de vliezen die ik zag toen ik de deken op tilde
. De eigenaresse van stal, kwam gelijk om te helpen. Ik heb de DA en mijn vriend gebeld en toen konden we alleen nog wachten. Isa had het er duidelijk zwaar mee, stond te persen zonder dat er wat gebeurde. De DA heeft Isa geholpen omdat het veulen niet gunstig lag (hoofd eerst, beentjes naar achteren). Toen het veulen eraf was, heeft Isa het schoon gelikt en daarna hebben we het weggehaald. Isa bleef erg rustig en begon gelijk goed te eten.
Het was een hengstveulentje met een kolletje en een sneb. Er was niets aan te zien. Het heeft gewoon niet zo mogen zijn
.Gelukkig is alles naar omstandigheden goed met haar
. We zijn erg verdrietig dat het veulen is verworpen, maar blij dat Isa er nog is.Alleen weer die 9 maanden.......
. Het is mijn vriend en mij niet gegund om samen een veulen te fokken
. Dit was de tweede merrie die we samen lieten dekken, de vorige merrie is met 9 maanden dracht overleden......
hoop ik.
) en 's avonds kun je het zelfde doen bij ons 

.