oid, maar als alles gaat zoals ik zou willen wordt mijn haflinger dit jaar dus gedekt.Aanstaande dinsdag gaan we weer naar de haflinger hengstenkeuring, eens kijken wat er tussen loopt en wat gesprekken aangaan.
Twijfel nog over KI of natuurlijk laten dekken, aangezien mijn haf nog weleens snel aangebrand kan zijn en kluisteren mij toch niet lekker in de oren klinkt zal KI denk wel een verstandig iets zijn.
Ik denk er al een jaar of 2 aan, meerdere hengsten bekeken en afgekeurd en nu dan eindelijk definitief kiezen.
Ze wordt in juni 6, dekking zal als het lukt voor die tijd gebeuren, het liefst vroeger, zodat de bevalling ook in het begin zal zijn en ze met veulen lekker lang het land op mag voordat deze richting opfok gaat, binnen houden lijkt me niets voor moeders met kind.
Zijn er dingen waar ik aan moet denken, het komt nu toch allemaal wat dichterbij, heb mezelf voorgenomen nu door te zetten, hiervoor keek ik wel maar kwam nog niet in actie en zijn er mensen die zeggen dat is nou een echt mooie haflinger hengst (met papieren en goedgekeurd bij KVTH)
Ik wil geen super bekende, altijd leuk een Star of een Wallenstein, maar je ziet ze al zoveel dat ik liever de iets minder bekendere zou willen.
Mijn dame is maar 1.40, wil dus ook voor iets hogers gaan, niet te luxe gebouwd, maar niet te ouderwets, weinig bles en lekker donker van kleur (ojee wat een meut)
Karakter mag heet zijn en ook wel wat aan de heftige kant, maar wel eerlijk en niet gemeen (klinkt logisch)
En verder ben ik me dus nu aan het voorbereiden op alles.
Dus alle tips zijn welkom, kom maar op.
Maar wil iig proberen zoveel mogelijk het veulen te benaderen dat ik graag zou willen hebben...het is jammer dat ik mijn paardje niet gewoon een paar cm groter kan klonen