Drachtig Of Niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silzi

Drachtig Of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 18:53

Hallo ik heb een merrie van 6 jaar, ze is al een aardige tijd drachtig, vandaag ging ik rijden en toen reed ik langs een paardje in een weiland, Ze ging opeens harstikke hengstig doen, staart omhoog, nek gekrult, en "dansen"en gekke geluiden maken. Nou is me vraag; kan een paard wat drachtig is, hengstig zijn ? Ik maak me namelijk nogal zorgen. Alvast bedankt.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:18

echt hengstig word je merrie als het goed is niet. Maar een beetje hengstig gedrag kan wel, heeft mijn merrie ook gehad. Dat zijn de hormonen. hoever is je merrie? eerste veulen? is ze al dik? wil je het zeker weten kan je de dierenarts het even laten checken.

Silzi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:00

Ze is in Juli uitgerekent,, En het is haar eerste veulen, en ja ze is wel erg aan de ronde kant dus ik denk ook wel dat ze drachtig is maar het is al een paar keer fout gegaan met haar dat we dachten dat ze drachtig was en het uiteindelijk niet was, maar nu is ze wel een stuk dikker dan de vorige keren. In ieder geval bedankt voor je berichtje!

Nannes

Re: Drachtig Of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:04

Had je eigenlijk al de DA laten checken of ze drachtig was, omdat je hebt over: ze is iig dikker dan de vorige keren.
Maar ach, ik ken een drachtige merrie die een hengstige merrie probeerde te dekken

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:19

Mijn merrie heeft ook tijdens iedere dracht weer hengstige kuren, maar is toch netjes drachtig hoor
(gek genoeg toont ze zich anders nooit hengstig, alleen als ze drachtig is )

voor uitsluitsel:bel je da!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:33

alleen als ze drachtig is frenia?
grappig

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:59

yep... belachelijk he
(kan je je voorstellen hoe ik FLIPTE toen ze het de eerste keer deed??? heb er meteen de da bijgehaald om te kijken of ze geaborteerd had )

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:29

Mijn merrie vertoonde ook gewoon hengstigheid. Nu ze wat verder is niet meer. Maar voor de zekerheid zou ik maar even DA late controlere!