niet dat het al zo ver is, maar voor in de toekomst.
Hoe besluit je (en dan heb ik het niet over mensen die fokken, maar puur voor jezelf) om je paard te laten dekken?
en dan met name waar let je op bij het maken van deze beslissing.
Het is niet zo maar iets, je paard brengt toch een veulen ter wereld waar jij de verantwoordelijkheid over hebt.
Ik ben ook benieuwd wat voor een kosten het met zich mee brengt.
Ik heb verder helemaal geen ervaring met het laten dekken etc. maar ben wel erg benieuwd naar jullie ervaring en kosten etc. Ik zit er wel eens over na te denken maar sam en ik zijn er nu nog niet klaar zijn.

. Ik heb de beslissing om Jovarna te laten dekken ook heel goed overwogen, zowel met m'n hoofd (m'n kop erbij houden, zeg maar) als met m'n hart. En ik voelde o.a. dat het echt een wens van me was, dat ik het veulen ook zelf ging houden (en straks dus twee paarden heb) en dat het ook Jovarna's leven zou verrijken. Het heeft me wel een jaar bezig gehouden en toen het allemaal 100% goed voelde, heb ik m'n besluit genomen.
wat gebeurt er als je bijv. je paard laat dekken en het dekgeld is 800 euro....en je paard is na 1 keer dekken niet drachtig (of via k.i.) hoe gaat dat dan? blijf je dan betalen tot dat het lukt..