Gisteravond nog even bij haar wezen kijken en alles leek goed. Ze was wel dik en had een iets opgezette uier, maar naar mijn weten was er niks aan de hand en zou het nog wel even op zich laten wachten. Ik ben dus vannacht ook niet weer wezen kijken en heb om 23:00 de stallen afgesloten.
Vanochten vroeg komt mijn moeder mijn kamer inrennen en zegt je shet heeft een veulen gehad vannacht maar het is dood
.Ik heel snel mijn bed uit. Kleren aan en naar de stal gerend. En daar stond ze bij haar veulen. Heel klein, met al veel kenmerken van een paardje, alleen de vacht mistte en ze moest nog op gewicht komen.
Ze heeft goed afscheid kunnen nemen van het veulen, en mocht het ook zo uit haar stal halen. Mijn andere paard vond het allemaal wel wat vreemd.
Ik heb voor de zekerheid toch maar even met de DA gebeld om zijn advies. Vanaf nu moet ik 2 keer per dag gaan temparaturen en de merrie goed in de gaten houden.
Ik baal als een stekker, m'n eerste veulen en dan gaat het mis. Niet leuk zo vlak voor kerst!