Jepke en Rik spelen op de grote wei!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Jepke en Rik spelen op de grote wei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 23:47

Ondertussen zijn ze bijna 9 en 7 maanden en ze zijn nog steeds niet afgespeent wegens medische redenen. Eind augustus kregen ze een snotvalling met een flinke hoest dus gaven we ze Equiresp (gewone hoestsiroop) Toen het niet overging (een maand is toch wel lang voor een verkoudheid) werden ze behandelt met antibiotica en Ventipulmin (stevige hoestsiroop) Eventjes lichte verbetering, maar het ging niet over.
Ondertussen hoestten ze toch alweer 3 maanden, bloed- en staalonderzoek wezen niets uit. Ze hadden en hebben nog steeds geen koorts gehad en zijn geen dag ziek geweest. Ze hebben wel een tijdje last gehad van gele slijmen. Op advies van de kliniek in Moerbeke Waas op een Excenel kuur gezet (zowat de atoombom onder antibiotica) dat 8 dagen lang samen met Ventipulmin en Acetylcysteine tegen de slijmen EN NU ZIJN WE DECEMBER (4 maanden later) EN NOG STEEDS HOESTEN ZE.
Ze doen het helemaal zoals een jong veulen het behoort te doen. Ze spelen de godganselijke dag en eten niet maar vreten. De ene dag hoor je ze haast niet hoesten en de andere weer wel. De enige verklaring die ze ervoor zouden kunnen hebben is een Rodococcus besmetting maar daar zijn ze normaal toch wel doodziek van, bloed- en staalonderzoek waren hierover ook negatief.
Er is gedacht aan emigrerende wormen maar ook dat ... nothing in the blood en uiterst regelmatig en goed ontwormt dus ook onmogelijk.
We staan voor een raadsel maar de komende reeks spreekt voor zich, mijn veulens zijn niet ziek en met een gezond veulen dokter je niet. We zijn dus al een dikke maand gestopt met behandelen en het is niets erger geworden zelfs een klein beetje beter.
2005 heeft me wel een vermogen gekost kan ik zeggen aan veearts-kosten ...

Bij mooi weer staan ze op de grote wei voor ons huis, deze is zo een 3 hectare groot. Hierachter ligt nog een klein hectare waar nog veel gras op staat maar ze krijgen dit al ni op.

Afbeelding

Roos is ondertussen erg zwanger van haar 9e! veulen.

Afbeelding

En toen gingen ze jolig doen

spelen met mama
Afbeelding

Tikkertje spelen
Afbeelding

Jiiiihaaaaaaa! Om ter eerst!
Afbeelding

Mamaaaaaa! Rik die trekt een vies gezicht!
Afbeelding

Ik krijg je wel!
Afbeelding

Afbeelding

Woeste hengsten
Afbeelding

Samen sta je sterk
Afbeelding

Renneuh!
Afbeelding

Tis een monster!
Afbeelding

Pak aan!
Afbeelding

Poeh, scheelde geen haar
Afbeelding

Geef toen, ze zien er toch wel doodziek uit hé ...

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:54

Aaah wat lief spelende paardjes
En wat een mooie foto's zeg!

DMHorses

Re: Jepke en Rik spelen op de grote wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:07

leuke fotos! Mijn veulen heeft ook heel erg lang gehoest, ook paar keer da erbij en allerlei spulletjes ertegen geprobeerd, maar die bleef ook doorgaan, niet heel erg maar gewoon afentoe een kuchje. Ook verder helemaal niet ziek ofzo. Het hoesten is eigenlijk pas afgenomen nadat ze is afgespeend. Misschien dat het hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt iets met het drinken bij mamma te maken heeft....

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:46

Jepke ziet er helemaal niet meer veulenachtig uit! Wat een beer is dat geworden!
Ze zien er allebei goed uit!

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:45

Weer leuke foto's!
Ik vind ook dat <jep er helemaal niet meer zo veulenachtig uitziet (lap, heb hem nooit als veulen IRL kunnen spotten). En ziek zien ze er inderdaad helemaal niet uit!
Gigantische wei trouwens !
Ik kijk al uit naar de kerstvakantie, om ze dan in het echt te zien rondhuppelen .

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 14:21

MissSol schreef:
leuke fotos! Mijn veulen heeft ook heel erg lang gehoest, ook paar keer da erbij en allerlei spulletjes ertegen geprobeerd, maar die bleef ook doorgaan, niet heel erg maar gewoon afentoe een kuchje. Ook verder helemaal niet ziek ofzo. Het hoesten is eigenlijk pas afgenomen nadat ze is afgespeend. Misschien dat het hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt iets met het drinken bij mamma te maken heeft....

Ja het zou natuurlijk kunnen... die van mij hoesten ook niet zo heel erg veel maar krijgen zo af en toe wel eens een hoestbui dat ze een keer of 6 flink kuchen.
Tegenwoordig maar zelden en op de meest stomme momenten, er zit echt nul komma nul regelmaat in.

Tinne schreef:
Jepke ziet er helemaal niet meer veulenachtig uit! Wat een beer is dat geworden!
Ze zien er allebei goed uit!

Ja fameuze pony is ie al hé .. het schattige veulenachtige is er nu echt wel helemaal af en maakt plaats voor cute behaarde dikke beer.

angelke schreef:
Weer leuke foto's!
Ik vind ook dat <jep er helemaal niet meer zo veulenachtig uitziet (lap, heb hem nooit als veulen IRL kunnen spotten). En ziek zien ze er inderdaad helemaal niet uit!
Gigantische wei trouwens !
Ik kijk al uit naar de kerstvakantie, om ze dan in het echt te zien rondhuppelen .

Ja schandalig eigenlijk dat je hem niet op kraamvisite bent geweest!
Maar tot gauw hé.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:27

ik zou ze niet herkend hebben ! zijn zoals altijd weer schitterende foto's Laura !

kl*te dat het nu nog niet over is dat hoesten, kan me wel iets bij die DA rekeningen voorstellen!

Gaat alles goed met de dracht van de 2 oudere dames ?

Tsikala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:38

Leuke foto's, heerlijk zo die hengsten aan het dollen in de wei! Beter kunnen ze het niet hebben, mooie kwaliteit foto's ook

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:35

Prachtige fotos en zeer leuke paardjes hoor

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:44

Wow, wat een mooie foto's!
Super om te zien ook dat die beestjes zo lekker de ruimte hebben...precies zoals het zou moeten in mijn ogen

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:05

Wat een kanjers!

Wat vervelend van die hoest zeg

lesleymoos

Re: Jepke en Rik spelen op de grote wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 00:08

Waaaaaaaaaaaaaw, ben verliefd! wat is Jepke gaaaaaaaaaaaf.

Sorry moest het even kwijt

vemrulz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 08:05

Aaahh wat een super leuke beestjes