Hoe vertrouwen winnen en halster om doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VeraW

Hoe vertrouwen winnen en halster om doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:24

Sinds zaterdag heb ik een nieuwe verzorgveulentje er bij. De eigenaar wist zijn naam niet dus heb ik hem vandaag koos genoemt. Koos is wel super nieuwsgierig en als je op de grond gaat zitte komt hij wel naar je toe. Maar als je hem wil aaie of kriebeltje wil geven duikt ie weg. Vandaag mocht ik idd geval al wel zijn maantjes uitborstelen met me vingers maar meer nog niet. Weet iemand hoe je zijn vertrouwen nog meer kan winnen. Zelf dacht ik met wat lekker maar hij lust geen stukje wortel of appel. Door het te weinig vertrouwen lukt het halster om doen ook nog niet. heb het halster vandaag gewoon in zijn stalletje op de grond gelegt hij is er wel aan gaan snuffelen en knabbelen maar als ik er aan kom is het weer eng. Kan iemand mij helpen. In dit topichttp://www.bokt.nl/forums/viewtopi ... &sk=t&sd=a staan wat fotos van hem. Als je een idee wil krijgen hoe die er uit ziet.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:36

hang een oud halster in de box, kan hij er aan wennen, daarna met halster bij zjin hoofd aaien. uiteindelijk met kleine stapjes verdeeld over een paar dagen steeds verder proberen het halster om te krijgen.

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 11:47

okee dus ik moet veel geduld hebben. Het veulen is trouwens niet van mijn verzorgmerrie maar komt ergens uit duitsland.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:21

ow. ja geduld is echt belangrijk, duurt soms lang, je krijgt het gevoel dat het NOOIT zal lukken, maar dat is wel zo hoor, het zal wel lukken, gewoon veel knuffelen, en aan dingen laten wenne, veel met je halster hem aaien, klinkt raar, maar dan kan je straks ook met het halster om zijn hoofdje.

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:46

oke ik hoop dat het ooit gaat leuke want hij is best wel eigenwijs.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:57

haha, succes hoor, vertel maar hoe het gaat, ben best benieuwd

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:06

okee zal ik doen. alleen jammer dat er geen meer mensen idee hebben. ga natuurlijk deze uitproberen en als het gelukt is plaats ik natuurlijk een foto.

250ste bericht

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:08

tijd geven en geduld laat eerst aan jou wennen en veelaaien. het halter gaat starks beter.
zo heb ik het ook gedaan, op een gegeven moment deed ik het haltser om met in mijn ene hand een paardesnoepje en met mijn ander hand het halster omdoen.
het snoepje of wat anders wat hij straks wel eet onder het gt houden waar zijn hoofd doorheen gaat.

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 21:13

hij lust geen appelsnoepje of knoflook geen wortel. ook niet als je het op de grond legt.

Robyn

Re: Hoe vertrouwen winnen en halster om doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:50

Ik zou geen halster op de grond in de stal leggen, als hij erin vast raakt krijg je hem nooit meer om.
Wat het makkelijkste is en het minste stress opleverd is met z'n 2en hem even goed vasthouden en het halster gewoon omdoen, dat is maar heel even vervelend en en hij weet gelijk dat zo'n ding hem geen pijn doet. Na 15 minutjes doe je hem weer af. Dit elke dag herhalen, het moet een gewoonte worden. Je zult zien dat hij na een paar dagen niet meer tegen zal werken.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:53

ehm, wie zei dat je het halster op de grond moest leggen dat is inderdaad geen goed idee maar dat snappen de meeste wel denk ik.

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 17:03

ik zat er bij en het halster lag voor mijn voeten. Hij ligt niet dag en nacht op de grond. Alleen als ik er bij ben leg ik het halster voor hem neer zodat ie er steeds aan kan gaan snuffelen.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:34

VeraW schreef:
heb het halster vandaag gewoon in zijn stalletje op de grond gelegt hij is er wel aan gaan snuffelen en knabbelen maar als ik er aan kom is het weer eng.

Uuh Hollybolly jij kan dat wel snappen, maar als je goed gelezen had snapt TS dat niet helemaal....

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:29

als het enkel is wanneer ze erbij is geeft het niet.... excuus voor mijn opmerking..... maar ik dacht dus dat je het erin liet liggen. lukt het al een beetje met proberen vera?

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 14:26

Met kleine stapjes gaan we vooruit. Ik mag nu al zijn neusje aan raken en met halster aaie over zijn lichaam gaat al. Morgen gaat waarschijnlijk een vriendin mee en dan gaan we proberen samen het halstertje om doen. Morgen horen jullie het resultaat.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:08

oke succes

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:15

Ik heb sinds kort ook een veulen.En is ook nog niet echt handmak.En kregen de halster niet meer om.Samen met Billy [hier op bokt] en mij vader hebben wij hem in een hoek gedreven en snel het halster om gedaan.De volgende dag had die hem al af.Toen ben ik en mij vader er heen geweest En we hadden hem binnen 2 min weer om.Zo zie je maar weer .Bij de een gaat dat beter en bij de andere moet je rustig aan doen.Dus je moet zelf even kijken van moet ik haar ovderdonderen of toch rustig doen..Bij mij heeft dat onderdonderen geholpen.Veel succes verder..

jackass015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:29

gewoon rustig aan het halster laten snuffelen en als je het dan probeerd aan te doen praat dan rustig tegen hem, na een paar keren lukt het wel en probeer iets te vinden wat hij lekker vindt om hem te belonen, in het begin krijg je met praten en af en toe een snoepje veel gedaan

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 20:58