Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Niet dat ik interesse heb hoor... Maar voor een 'opfok' vind ik dit best veel geld.
Ik betaal nu 75 euro p/m, voor 24/7 wei met schuilstal (2 in 1), toezicht, bijvoeren van hooi en brok.
Weet niet hoe de prijzen daar liggen, maar meld het maar even.
Ik moet wel zeggen dat het ontzettend goed klinkt
Citaat:Nu staat ze in Belgie, net over de grens. Steensel (woon ik) ligt 20 min van Belgie af, en zij staat ong 30 min van STeensel af.
heeft inderdaad wel veel met de prijs te maken denk ik. Daanie schreef:Citaat:Niet dat ik interesse heb hoor... Maar voor een 'opfok' vind ik dit best veel geld.
Ik betaal nu 75 euro p/m, voor 24/7 wei met schuilstal (2 in 1), toezicht, bijvoeren van hooi en brok.
Weet niet hoe de prijzen daar liggen, maar meld het maar even.
Ik moet wel zeggen dat het ontzettend goed klinkt
Daar heb je zeker gelijk in, ik sta nu zelf namelijk ook bij een opfok, maar daarin zit ook precies het verschil. Dit is namelijk GEEN opfokadres, maar gewoon een pensionstal.
Met een binnenbak, buitenbak, losgooibak etc etc.
De mensen die daar hun paard hebben gestald betalen rond de €300,- en daarvooor krijgen ze geen eigen stuk land, maar staan ze de hele dag op stal.
Daar komt bij dat er hier in de Randstad geen opfok te vinden is en heel weining ruimte is. Al het land van boeren wordt ingepikt voor bebouwing. Je bataalt dus voor pensionstalling e.d de hoofdprijs
Bij de opfokstal waar ik nu sta, betaal ik overigens €125 maar staan ze dus in groepen van 10, hier gaan hebben ze met z'n viertjes het rijk voor hun alleen.
Sta jij in de randstad? Voor €75 kun je hier helaas geen opfok vinden
Daanie schreef:Citaat:Nu staat ze in Belgie, net over de grens. Steensel (woon ik) ligt 20 min van Belgie af, en zij staat ong 30 min van STeensel af.
Ja Belgieheeft inderdaad wel veel met de prijs te maken denk ik.
Citaat:Op 50 km afstand van Amsterdam heb ik een super adresjes voor mijn merrieveulen, dagelijks weidegang met 8 andere veulens, per 3 op stal en allemaal apart voer. Hiervoor betaal ik 90 euro in de winter en 50 in de zomer (24/7 weidegang) en dit is inclusief ontwormen en hoefsmid.
Deze weide is eigenlijk €600 en dan dus delen door 4. Als we er 8 paarden zouden zetten, zouden we dus ook €75 betalen
Maar we vinden 4 een mooi aantal en het wordt anders ook lastig met de ruimte in de stallen. daarom zei ik al, het is geen opfok.
Citaat:Het is erg duur, ik betaal hier in friesland 50 voor 'opfok' dat betekent onbeperkt kuil, 24/7 weidegang & toezicht
Citaat:Ik heb dit topic dus ook geopend voor mensen die geinteresseerd zijn en hard op zoek zijn naar iets in de buurt en dit er voor over hebben.
niet naar mensen die al een goedkoper plekje hebben.(heb ik nu namelijk zelf ook (€75 in zomer)),
Natuurlijk is er altijd ergens iets anders te vinden, maar dan moet je iets hier uit de buurt van Leidschendam vergelijken en een soortgelijke locatie met evenveel paarden etc. Anders vergelijk je volgens mij appels met peren
Citaat:Ja 8 andere veulens... Deze weide is eigenlijk €600 en dan dus delen door 4. Als we er 8 paarden zouden zetten, zouden we dus ook €75 betalen Maar we vinden 4 een mooi aantal en het wordt anders ook lastig met de ruimte in de stallen. daarom zei ik al, het is geen opfok.
Daar is het ook veel goedkoper om je paard te stallen, hier betaal je voor accomodatie met binnenbak, buitenbak, stapmolen, all in etc (dus gewoon complete accomodatie) minimaal €300 per maand!
ja en deze is zomers €80,-
Nathalie02 schreef:Niet overal is dat zo. Ik woon in de randstad en betaal het heel jaar door 80 euro voor opfok.
Daanie schreef:And thank u2! Interesse?