drachtig of toch niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicky69

drachtig of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:43

hallo
ben weer terug van weggeweest;
Vorig jaar heb ik hier veel aan deze site gehad want mijn merrie was toen drachtig.
Nu heb ik er nog een merrie bijgekocht en volgens de verkoper is ze drachtig.Dinsdag word ze gescand.
Haar gedrag in de wei komt me bekend voor,ze dreigt elk paard en valt zelfs aan als ze in haar buurt komen.
Het zou in mei moeten geboren worden maar ik vind haar erg dik.
Maar gister stonden in de wei naast haar vreemde paarden en nu gedraagt ze zich hengstig.
Ze verliest geen vocht maar staat te "knipogen"
Zou ze dan toch niet drachtig zijn of komt dat wel eens voor dat ze "knipogen"?
Kan niet wachten tot de veearts komt haha

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:39

ben ook erg benieuwd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:48

Dat knipogen komt me bekend voor, hoeft niet te betekenen dat ze niet drachtig is. Alleen knipogen? Als ze echt hengstig is en wel drachtig kan dat wel gevaarlijk zijn voor de vrucht volgens mij.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:46

de mijne liep 2 maanden terug nog helemaal met staart in de lucht haar pisgedrag te vertonen, mar niet echt zoals altijd maar leek er wel op, er hangt nu zo'n buik onder en ze is 7 maanden dus valt echt wel mee, je komt er van zelf achter hoor.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:37

t zou wel kunnen drachtig en hengstig? misschien door de hormonen tijdens de dracht. heb er eigenlyk nog nooit van gehoord..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:25

ja hormonen denk ik, maar echt hengstig was de mijne niet hoor, maar leek er wel een beetje op, van hengsten moest ze niks hebben, ze stond voor haarzelf een beetje te knipogen denk ik nouja, weet zeker dat ze drachtig is gelukkig, ik twijfelde in het begin ook, want ja, nog geen buik en dat een beetje raar staan doen in de wei? is nu goed in ieder geval.

nicky69

Re: drachtig of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 19:08

Dinsdag is er een scan gemaakt.
"Ze is zo drachtig als wat!!" zei de veearts haha;
Gelukkig nu is mijn onzekerheid en angst over.
Nicky is ruim 5 maanden drachtig.
Op het scherm was de schedel heel duidelijk te zien.
Bedankt voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Jolanda

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:30

gefeliciteerd hoor!!! echt leuk voor je, hopen dat alles goed gaat en er volgend jaar zo'n lieverdje naast loopt

nicky69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 11:07

dankjewel!!
Ik ben nu wel veel bezorgder als toen mijn andere merrie drachtig was;
Nicky is nog jong,net 3jaar.Ik heb haar vorige maand gekocht.Ze was enorm verwaarloosd en heel mager.Dus of het een sterk veulen word is afwachten.Ik kon haar gewoon niet laten staan ze is zo lief.Denk dat het voor haar zelf beter was geweest dat ze niet drachtig was want ze heeft zelf nog zoveel nodig.Afwachten maar..........

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:52

Rijd je al met haar? Het hengstige gedrag kan voorkomen uit blokkades bij de eerste halswervel en bij het heiligbeen. Mijn merrie is de hele winter door ook hengstig (gedrag). Na de eerste behandeling van de osteopaat was het helemaal over. Weg pissmerrie. Het viel mensen zelfs op hoe normaal ze opeens was...

nicky69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:52

Nee ik berijd haar nog niet.Ik wil haar eerst eens wat laten bijkomen.Ben bang dat ik dan teveel van haar vraag.Ik ben haar goed aan het bijvoeren.De ruggengraat zie je inmiddels niet meer(was zo mager dat deze zichtbaar was) . Ze is nu op krachten aan het komen en het veulen vraagt ook veel van haar en dan nog de inspanning met rijden?Lijkt me niet zo goed.Ik ben zo heel veel met haar bezig door dingen te leren als de hoeven uitkrabben enz

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:26

Een klasgenoot van mij heeft ook een drachtige merrie (ook gescant) en die had ook last van hengstigheid, het schijnt wel vaker voor te komen zei de veearts.

merel1618

Re: drachtig of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:53

ja hoor dat klopt heeft mijn merrie dus ook gehad deze zomer.
ze is van april tot juli vaak hengstig geweest en dus ook aldoor gedekt.
da zei dus dat het haar hormoren waren en dat de kans dat ze drachtig zou worden zeer klein zou zijn.
waarschijnlijk was ze toen al drachtig de muts en ze heeft zich nog gewoon laten dekken,dus is er nu onzekerheid over waarneer het veulen komt. maar ik zelf denk toch dat het de 2e keer raak was, dus ik verwacht rond 20 april een veulen.

groetjes merel