Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nicole288 schreef:Dat het lelijker aankomt als ze eens een tik zou uitdelen of op een beentje van het veulen zou gaan staan. Ook kan het gebeuren dat ze beschermend is en andere paarden of zelfs mensen dreigt te slaan, dan heb je ook liever geen ijzers eronder.
jessje schreef:nee, sammie, in het ergste geval breekt het beentje zo erg bij de merrie, dat ze die kan laten inslapen en met een moederloos veulen zit.
Sorry, ik vind jouw reactie hier wel heel kort door de bocht, suepergirl geeft een medische reden en vraagt gewoon advies!
Marion71 schreef:Wat denk je nou Sammie. Als een merrie zonder ijzers op een veulenbeentje gaat staan, dat er dan niks gebeurt? Alle botjes heel blijven? Kom nou.
. Tinne schreef:
Want ik snap Sammie aan de ene kant wel, maar ik weet ook niet in hoeverre de ernst van het medische verhaal is. Als je merrie in principe zonder ijzers kán, dan zou ik dat doen. Kan dat niet, dan zou ik gaan overleggen met DA en hoefsmid. Bel anders ook meerdere DA's op voor een advies en leg je verhaal uit.
.