weten jullie al hoe je je toekomstige veulen gaat noemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dries

weten jullie al hoe je je toekomstige veulen gaat noemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:24

leek me wel een leuk topic onderwerp
ja voor de meeste zal het nog wel even duren voordat het veulen er is , ja voor mij wel in ieder geval [ ze is pas 171 dagen] maar ik heb al wel een naam voor mijn toekomstige veulen. in mijn geval moest het beginnen met een B [kwpn] en had eigenlijk het veulen graag Joy genoemd dus heb ik er Be Enjoyd van gemaakt, en dan noem ik hem gewoon Joy. ja ken natuurlijk nog veranderen maar vond het wel een leuk idee.

hebben jullie ook al een naam?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:34

ben wel namen aan het verzamelen. als ik een leuke tegenkom schrijf ik die op. Kies er pas éé wanneer het geboren wordt. laat dus van tevoren niks los.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:39

ah wat flauw.
nee hoor dat moet ieder voor zich weten, ja ik vind het niet erg om te vertellen als ze hem maar niet pikken, haha.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:53

ik verander de naam denk ik toch tig keren dus, dan heeft het weinig zin om het te vertellen haha, en er zijn altijd namenpikkers dus ik zeg niks dus mensen die in het vervolg van dit topic hun naam verklappen, zet er wel bij : niet pikken aub!! en dan hopen dat iedereen zich daaraan houd.

dries

Re: weten jullie al hoe je je toekomstige veulen gaat noemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:59

nou ja als iemand mijn naam wil pikken moet hij of zei dat doen maar dan zijn ze niet erg orgineel , verder moeten ze het zelf weten, haha.
ja ik zou er niet zo mee zitten weet zelf dat ik het verzonnen heb dus als er een ander mee komt zou ik dat flauw vinden.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:06

jaa daarom, ik kan het gewoon niet vertellen, weet het zelf namelijk gewoon niet.... heb wel een paar hele leuke, maar er zijn mensen die zeggen dat je pas op een naam komt, wanneer het veulen net geboren is. Dan schiet er net een naam te binnen die erbij past. maar het kan geen kwaad zelf een top drie vast te stellen. zijn er niet meer bokkers die al druk met namen bezig zijn? om nou dat grote topic over namen helemaal door te bladeren is ook niet alles ( ben al een tijdje bezig )

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:17

nou áls ik nog ooit een veulen krijg/koop dan noem ik 'm absoluut nikita!
nikita was vroeger namelijk m'n lievelingspaard,ik had er een hele hechte band mee,helaas is ze verkocht naar australië omdat ze niet goed genoeg kon springen...en tja als internationale ruiter heb je er niet veel aan

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:27

Ik had en geweldige naam.. alleen is mijn veulen 10 nov geboren..dood... niet levensvatbaar..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:36

Goh James, wat triest...

Ja...Ik heb al een flauw vermoeden wat het worden zal

Vorig jaar met Baileys had ik die naam ook al (lang!) en gelukkig paste hij meteen toen ik haar zag (een hengstje had trouwens Bowmore geheten)

Nu...houd ik wat meer opties open
Heb al iets voor een hengstje met veel zwart: Casanova
En voor eentje met veel wit: Chenoa
Voor een lieflijk merrieveulentje: Carwyn
... (ga het jullie wel wat besparen)...

Niet pikken aub
Maar het fijne is wel dat er nooit een veulen dezelfde naam zal dragen als een van de mijne want niemand heeft zo'n originele stalnaam als ik (Snorremans van Germania)

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:10

Vorig jaar had ik al vrij snel een naam voor mijn veulen. Een hengstnaam dan toch, merrienaam had ik pas met de 9 maanden ofzo . Dus het was gewoon voorbestemd dat er een hengst uit kwam rollen: Aidan .

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:20

vind t een toffe naam hoor tinne. is je merrie nu niet meer drachtig? wat was je merrie naam?

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:44

Nee, Aidan was een laat veulen (20 juli geboren ) en aangezien ze daarna een baarmoederontsteking + hoefbevangen was, is ze neit geinsemeneerd. Was ze gewoon gezond gebleven, dan had ik het nog neit gedaan hoor.. want dat kon mijn bankrekening niet aan .
Maar wie weet, over een paar jaar !

Voor een merrie had ik Aimée of Kaiya. Ik was niet lettergebonden, omdat het veulen niet ingeschreven zou worden bij een stamboek, eigenlijk puur toeval dat mijn hengstennaam met de A begon.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:56

ik heb ook al wat namen..
maar de namen hebben ook weer een betekenis, dus het veulen moet wel een bepaalde aftekening hebben, wil iik hem/haar die naam geven!
en ook ik zeg niet welke namen ik heb

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:54

Namen vind ik iets wat je pas kan noemen als je het veulen ziet...

Ik heb voor het veulen van Marjon de naam al voor 99% zeker klaar liggen.. Naam is afgeleid van een gebeurtenis en tevens een "natuursverschijnsel" zoals al mijn aankomende veulen namen.. De roepnaam wordt anders, maar ook die heb ik al liggen voor zowel merrie als hengst..

Over het veulentje van Fleur heb ik nog helemaal niet nagedacht! Maar ik heb wel een overvolle A4 met allemaal mooie namen dus dat moet goedkomen..

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:03

Ik heb nog geen idee.

Senna heeft ook pas na een halve dag zijn naam gekregen. Ik had wel ideeen, maar ik wou hem gewoon eerst zien. Het stomme was dat ik helemaal geen merrie namen had omdat ik haast zeker wist dat het een hengstje werd.
Bij Angel heb ik juist het idee dat het een merrie word, maar ik heb nog geen idee van namen. Ik heb nog zo'n 5,5 maand, dus het duurt nog even.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:03

Ik heb jaren geleden mijn merrie laten dekken en het veulen zou dan komen in het jaar dat het de letter R was (volgens KWPN). Aangezien mijn merrie een Rus is leek mij de naam Rasputin voor een henstje helemaal geweldig Voor een merrie had ik geen naam.

Maar helaas, de dekking was niet gelukt dus geen veulen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:24

@Dries. ik neem aan dat je de naam dan wel goed gaat schrijven, be enjoyed.

Verder ben ik nog helemaal niet bezig met namen. Als ik er nu al mee bezig ga wordt mijn lijstje veels te groot denk ik. In het dikke buiken topic ging het er ook al over, daar heb ik wel aangegeven dat ik, als het een merrie wordt, de naam van de merrielijn wil voortzetten. (Moeder merrie heet Blacklight, mijn merrie Neon Light, dus kwamen ze met Cola Light .)

Vorig jaar heb ik 6 weken voor de datum een lijstje gemaakt met een aantal hengtennamen en een aantal merrienamen, en een paar vrienden gevraagd wat ze de mooiste naam vonden. Heel verschillend allemaal. Uiteindelijk, toen het veulen geboren was, bleven er voor mij maar 2 namen over die hem pasten, Devdan en Castor. Heb een poll gehouden op het appaloosa en het New Forest forum wat ze de leukste vonden (en vooral ook gevraagd om de namen eerst hardop uit te spreken) en daar is toen Devdan uit gekomen. Vond ik zelf ook het mooiste, Castor vond ik een beetje NRPS-achtig.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:01

Nog geen definitieve naam, maar als ik een leuke naam zie (ben aan een letter gebonden) loop ik toch even naar boven om het in een boekje te zetten.

Tja de naam moet ook bij het veulen passen, dus misschien dat de roepnaam heel anders word dan de officiele naam, net als nu met mijn merrie.

Agh en ik hou van wat aparts...

MrsSoliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:02

Mijn kleintje heet Prada!!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:30

Ik heb ook een naam voor mijn toekomstige veulen (zeer toekomstig, want mn merrie wordt op zn vroegst volgend jaar pas gedekt :p)
Maar haar veulen zal heten Flower's Darlings, als het een merrie is roepnaam Darling en als het een hengst is Daryl.
Ik heb deze naam gekozen omdat de merrie Flower heet en Darlings is de officiele naam van een overleden paard waarvan ik vindt dat deze de eer verdient.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:44

Pinky_girl schreef:
Namen vind ik iets wat je pas kan noemen als je het veulen ziet...

Dat had ik idd ook, ik had 2 merrie- en hengstennamen, die ik allemaal heel mooi vond, maar moest eerst even kijken wat eruit kwam rollen. En nadat we eerst dachten dat het veulen een merrie was (hij was ook zo irritant toen ik wilde kijken wat het was ) en daarna hebben we hem maar snel omgedoopt tot Aidan. En het is ook een échte Aidan, pas precies bij hem .

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:10

ja, was eerst van plan al er één uit te kiezen, maar zal nu wachten tot het zover is. misschien heeft ze wel een heel raar vlekje ergens, of een ondeugende snoet, of er schiet gewoon DE naam door je hoofd. je weet het niet dus ik denk dat ik er ook maar mee wacht. de genoemde namen in dit topic zijn wel leuk moet ik zeggen

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:15

Ik begin bijna te wensen dat mijn naam met een speciale letter moet beginnen. Jeetje wat is het moeilijk zeg!!!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:20

Heb al een heleboel namen opgeschreven, zoveel dat ik niet weet wat ik moet kiezen haha. Aangezien we wel meer veulens zullen fokken met deze merrie lijkt het me leuk om met de A te beginnen, weet het alleen nog niet zeker. Of met de 6e letter (F) van het alphabet omdat het volgend jaar 2006 is.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:04

Nou als het een merrie is dan volgt ze de stam dus het veulen van Turella B heet dan Burella B. Een veulen van Marella heet dan Barella B. Beetje rare namen maar ja. Hengsten bedenken we dan wel!