ik breng morgen mijn veulen voor een aantal maanden naar iemand 15 km verderop, daar gaat ze lopen met een ander veulen. Mijn bedoeling is het veulen alleen mee te nemen in de trailer, goed wat stro erin, en los laten staan. Moeder blijft achter, wie heeft er problemen gehad met de moeder toen het veulen werd weggebracht, we hebben geen stal, en ze blijft in de zandbak. ik heb er weinig ervaring mee, zou graag wat meer willen horen hoe het met de moeders van de veulen gaat , als het veulen net weg is...hopelijk duidelijk zo.
Nou ik neem aan dat je merrie en veulen toch wel vaker gescheiden zijn, dus het uit de bak halen moet geen probleem zijn. Waarom wil je je veulen los laten staan? is het niet veiliger om haar vast te zetten? Je merrie gaat wss roepen naar haar veulen en ze zal haar veulen willen gaan zoeken. Een heel zielig gezicht, maar het gaat weer over
ja, dat lijkt me ook vreselijk om te zien. Het veulen en de moeder lopen nu al wel 11/2 maand uit elkaar, en dat gaat op zich prima. Heb haar vanaf de geboorte elke dag ff uit de wei gehaald, langzaam opgebouwd. Als ik met het veulen uit zicht ben, bij moeder, word ze al panisch, dus vroeg me af of er mensen zijn waarbij de merrie is uit gebroken, of zo...
de moeder heeft 3 keer in haar leven in de trailer gestaan, en als ik haar dan zonder veulen weer moet meenemen, gebeuren er ongelukken, denk ik. De moeder gaat zelf altijd met moeite in de trailer, en oefenen kunnen we niet, omdat we geen trailer hebben.
Kan je er niet voor zorgen dat er iemand bij de moeder blijft? Die haar dan kan kalmeren met brokjes, hooi enz. En het veulen altijd los zetten!! Vastzetten is vragen om problemen. Wel zorgen dat het zeiltje dicht is he?