Officieel komt na foal, 'shet'. Maar ik neem aan dat je al een vrij groot veulenhalster hebt? Dan zou ik inderdaad Pony doen. Het ligt ook aan de grootte van je veulen, die van mij draagt nu een ruim verstelbaar 'shet' halster. Na 'Pony' komt 'Cob' en 'Full'.
Laatst bijgewerkt door ArabStables op 16-11-05 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb wel een shethalster in huis. Misschien moet ik daar eens naar op zoek. Maar wil een leuk roze halster ofzo voor haar kopen, dus dan wil ik het gelijk goed doen.
Ik heb afgelopen weekend een ponyhalster gekocht voor Aidan, maar voor hem is het nog te groot, terwijl zn veulenhalster te klein is . En het is écht nog behoorlijk groot voor hem, maar hij is ook nog maar (bijna, nog 4 dagen) 4 maanden oud.
Als je halsters van Hamilton zou kopen/hebben komt er na Foal, Pony en na Pony Weanling, na Weanling Yearling, kijk hier....
Met al het jonge spul dat er hier staat heb ik alle maten, soms meerdere van dezelfde maat....van Foal t/m Large Alleen Draft ontbreekt aan de verzameling
Na mijn veulen halster ben ik overgegaan op een verstelbaar pony halster want wat mij verteld is is dat een veulenhalster over een komt met een shet halster, maar noah paste het verstelbare pony halster prima!
Na veulen komt bij de meeste merken pony. Er zijn pony halster waar je zowel neus als keel stukken kunt verstellen dus er moet vast wel iets bijzitten wat past. Anders kunne ze je in de winkel ook adviseren
Gracie heeft ook alweer een paar maanden een verstelbaar ponyhalster om. Ben dus van foal naar pony gegaan. Mijn ervaring met shethalsters is dat de verhoudingen anders zijn en daarom niet mooi passen bij een niet-shet. De bakstukken zijn vaak te kort.
Grrr, zie ik op Divoza een leuk halster (Harry's Horse, het eerste halster onder "Halsters") lijkt het of er geen musketon zit om halster om te doen. Zou ik dus, net als bij een veulenhalster, de bovenkant los moeten maken bij het omdoen. Weet iemand of dit model inderdaad geen musketon aan het keelstuk heeft?
Die oefening heeft ze nu al 7,5 maand en doet ze uitstekend. Ze wil altijd graag haar best doen voor het halster, want ze vind het heerlijk om naar buiten te gaan. Wilde het mezelf nu graag wat makkelijker maken.
ik zit ook al met mijn fjordendingetje in pony size. Wel een compleet verstelbare uitvoering(van HH) hij kan van veulen naar kleine cob versteld worden.