Vanmiddag eindelijk mijn dametje ophalen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cynderella81

Vanmiddag eindelijk mijn dametje ophalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 06:08

Ik heb er lang op moeten wachten (zo'n 4 maanden) maar vanmiddag is het dan eindelijk zover; ik kan mijn Groninger merrieveulen Minerva ophalen!
Ze is een Gerlinus x Luer 1 en geboren op 23-05-05.

Ik zal hieronder even wat leuke foto's toevoegen;

Afbeelding

hier is ze 4 weekjes

Afbeelding

hier 2 maanden

Afbeelding

ong. 3 1/2 maand

Afbeelding

en hier ong. 4 1/2 maand (hoe bedoel je teddybeer...... )

Ik heb nog veeeeeel meer foto's maar dat zal ik jullie niet aandoen

Vanmiddag vertrekken we rond 16.00 richting Alkmaar en we hopen daar rond 16.30 te zijn. Dan natuurlijk nog even wat zaken afhandelen en doorspreken en dan kan ze eindelijk naar haar nieuwe thuis en nieuwe vriendjes.
We hebben op stal namelijk een leuk veulengroepje kunnen vormen met al het jonge grut van de mede Bokkers dat daar staat, namelijk;
merrie veulen Chata van Pas
jaarling ruin Moreno van _moreno_
twenter ruin Jagger van Gera
Denk dat die zich wel gaan vermaken met elkaar!

Ben trouwens benieuwd hoe veel ze nu weer de hoogte in is gegaan want ik heb haar al 2 weken niet meer gezien....

Ik ben van plan om vanmiddag te filmen en ook foto's te maken, dus ik zal vanavond nog even uitgebreid verslag doen van ons avontuur.
Duimen jullie met me mee dat de thuisreis veilig verloopt?!

groetjes!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:39

Veel plezier, leuk veulen. Ze was op je laatste foto al best overbouwd, dus ze zal wel gegroeid zijn als je haar weer ziet! Wat wordt ze ook mooi donkerbruin. De thuisreis verloopt vast prima.

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:42

wat is het een knoddy
ik vind haar er echt lief uitzien.
Bijna zo lief als mn nieuwe verzorgshet haha

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:32

leuke foto's

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:37

Leuk paardje

Ben benieuwd naar de fotos

ik zal duimen voor jullie dat de thuisreis veilig verloopt

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:00

Ben benieuwd naar de fotos!
Heb geduimd voor je
Het is een leuk beestje.

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:06

heel mooi beestje, is wel heel donker geworden!

leukerd hoor, en mooie aftekeningen, veel plezier ermee!

ben ook benieuwd naar foto's

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:36

Wat een leuk beestje zeg!
Ben benieuwd naar foto;s...
Heel veel plezier met haar

Pas

Re: Vanmiddag eindelijk mijn dametje ophalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:21

Hee Cynt!

Ik ga zo naar stal... Ik ben echt benieuwd!!! Ik hoop dat het klikt met mijn kleine CHata.

Nou ik ga opschieten...

Tot morgen!!!!!!!

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 19:20

Nou daar ben ik weer!
Thuisreis is vlekkeloos verlopen gelukkig!
Ze was het er niet helemaal mee eens dat ze zonder mams op de trailer moest, dus we hebben haar met lichte dwang naar binnen gewerkt.
Maar eenmaal in de trailer was ze braaf.
We hebben speciaal hiervoor een camera aangeschaft, dus ik kon haar via het beeldschermpje in de auto volgen.
Ze stond eerst heel beduusd, maar ging daarna toch proberen of ze zich kon omdraaien....
Nu hebben wij een 2paard trailer, dus het schot stond gewoon in het midden, en mevrouw is al behoorlijk aan de maat...... maar evengoed toch proberen of ze zich in die nauwe ruimte kon omdraaien hè! .
Afijn toen ze door had dat dat niet ging lukken wilde ze kijken of ze onder de voorstang door kon, maar ja ook daar is ze ook al veel te groot voor dus dat ging ook niet lukken .
Uiteindelijk ging ze maar staan knabbelen aan het stro al was ze natuurlijk wel behoorlijk in de stress.

Eenmaal op stal aangekomen en ik het deurtje van de trailer opendeed leek het wel een stoomcabine in de trailer! Ze was behoorlijk nat van het zweet maar verder niet over de rooie ofzo.
Afijn netjes uitgeladen (brave meid!) en toen even het terein verkent want mevrouw is net als het baasje behoorlijk nieuwsgierig en toen rustig op stal gezet.
Ze heeft daar meteen even kennis gemaakt met de buren en na wat heen en weer gedrentel was ze rustig.
Ik heb haar dus met een gerust hart achter kunnen laten, ben erg blij dat we dit hele avontuur gehad hebben en dat ik mijn meisje nu eindelijk "thuis" heb!

Ik heb veel gefilmd dus de foto's zijn er een beetje bij ingeschoten en die ik heb zijn niet van superkwaliteit maar ik zal er toch een paar plaatsen.
Morgen ga ik "mooie" foto's maken hoor!

Afbeelding

Afbeelding

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:46

gelukkig dat het goed is verlopen.. en veel plezier van je veulen'tje'

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:51

Zeker een leukertje! Ze heeft trouwens een mooie mamma. Waarom heb je eigenlijk voor een Groninger gekozen? Zijn volgens mij wel vriendelijke en betrouwbare paarden toch?

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:02

@aniekje; dank je wel gaat zeker lukken !

@SylviaG; ja dat is eigenlijk een heel verhaal, zal proberen het een beetje kort en bondig samen te vatten.
Ik heb ook een 17 jarige KWPN merrie Gaby, ik wilde eigenlijk van haar een veulen, maar omdat ze cystes had kon ik volgens mij DA het beste een natuurlijk dekkende hengst nemen. Zodoende ben ik gaan zoeken en kwam ik de Groningers tegen, een vriendin van mij had me al eens op hun kwaliteiten gewezen (goed sterk beenwerk, allrounders, goed karakter etc etc).
Nou puntje bij paaltje is Gabe niet gedekt omdat ze onvruchtbaar werd, dus toen besloot ik dat ik dan een veulen wilde wat wel familie was van haar.
Dus ben gewoon eens gaan zoeken op internet en kwam Minerva tegen, dat is een nicht van haar (en ze voldeed ook aan mijn andere wensen) en dus ook nog eens Groninger!
Afijn afspraak gemaakt en van het een kwam het ander

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:19

wat een leukerd
ik ben wel benieuwd naar de filmpjes

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:21

Ik heb vandaag de hele dag aan jullie gedacht. Fijn dat het toch wel goed is gegaan. Wat is ze al een beer! Nu moet ik helemaal snel komen kijken!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:53

zo zo groeit snel

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:19

Fijn dat de reis zo goed verlopen is knappe dame hoor en heel veel plezier met haar

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:55

Super om te horen en te zien dat het allemaal helemaal goed is gegaan. Was je cameraatje in de trailer niet beslagen? We hadden gisteren een verjaardag dus vandaar dat ik je nog niet terug had gesmsd.
Kom zeer binnenkort bij je langs. Moet morgen werken dus wordt het een ander dagje. Jij hebt vakantie toch!
Heel veel plezier met haar en ben benieuwd wat Gabe er van vindt.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:04

Ja, ze staat op stal! Ik ga haar vanmiddag bewonderen!! Ben erg benieuwd!!

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 14:03

@nathalie02; ja we moeten echt snel even een keertje afspreken hoor! We mailen wel ffies

@bleikjA; ik heb nog geen idee hoe ik een fimpje in het topic kan plaatsen en heb momenteel nog internet via de telefoonlijn, maar ik ga eens kijken hoe ver ik kom...

@Linsy; nou als die camera beslagen was hebben we er geen last van gehad, heb de hele reis perfect beeld gehad gelukkig. Erg blij dat ik die gekocht heb vond het erg prettig dat ik haar zo in de gaten kon houden!
Ja je moet echt snel weer even komen kijken hoor, je kent haar bijna niet meer terug!
Ik heb haar vanmorgen met Gabe kennis laten maken, Minerva op stal en Gabe er voor snuffelen. Ik had een hoop gegil en gestamp verwacht van Gabe, maar ze was zowaar erg vriendelijk ! Stond echt verbaasd te kijken, zal ze soms weten dat het familie is??

@Boldly; ja ze staat nu lekker in de paddock, ben heel nieuwsgierig hoe je haar in het echt vind!

Ik heb haar vanochtend om 10.00 uur van stal gehaald en ze liep braaf met me mee, ook langs "enge" dingen bleef ze relaxed.
Ik kreeg van de boer te horen dat ze vannacht lekker rustig is geweest en hij heeft haar zelfs zien liggen, ze voelt zich dus al redelijk thuis...
Ik heb haar toen eerst met Paola, de Fjord van een vriendin buitengezet, die Fjord is echt dol op veulens dus die mocht de spits afbijten.
Toen na een tijdje Paola op het land gezet en Moreno erbij gezet.
En ook dat ging prima, natuurlijk wel even kijken wie waar staat enzo en even duidelijk gemaakt wat de regels zijn maar daarna stonden ze lekker te spelen.

Morgen wil ik haar ook nog even aan Jagger laten wennen en dan kunnen ze lekker met zn 3tjes ravotten, dan is het alleen nog een paar weekjes wachten tot Chata erbij komt en dan is het groepje compleet.

Heb weer heel veel foto's gemaakt, hierbij de leukste (sorry, kon niet kiezen )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:14

Ze is echt geweldig!

Dat halstertje!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:29

Wat een kanjer!! En een van de mooiste rassen
Hopelijk gaan we nog meer van haar zien hier op bokt..

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:46

Leuk verhaal....zo heb je er dus een familielid bij! Veel plezier met je paardje.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:49

Gaaf paardje hoor!
Mooi verhaaltje erook bij

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 08:14

Thanks!

het leuke is dat ik steeds meer dingen van Gaby in Minerva terug zie, ze hebben duidelijk een aantal trekjes gemeen en ze hebben dezelfde uitdrukking in hun ogen.

Tevens heeft Minerva al bewezen dat paps ZZ springen is, want toen ze haar speelkameraadje zat was (helaas klikte het toch nog niet helemaal met Moreno omdat ze weigert om onderdanig te zijn) sprong ze gewoon over het hek van de paddock en stond ze bij de boer in de tuin

Afijn ze staat nu al een paar dagen met Jagger buiten en dat gaat tot op heden prima, ze zijn erg lief voor elkaar .
Gister heeft ze heel even mogen neuzen met Chata (die is nog niet gespeend) en Chata vond het allemaal wel erg spannend, maar ze waren wel aardig tegen elkaar.

Dinsdagmiddag is Linsy gezellig langsgeweest om weer even bij mijn kleintje te kijken en ze heeft weer erg mooie foto's gemaakt van mijn meiden, super blij mee!