Iets om noooooit te vergeten!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalshine

Iets om noooooit te vergeten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 12:37

Beste allemaal,

28 September is het stoere hengstje Shine's Luna Illena geboren!
27 September besloten ik en een paar (paardrij)-vriendinnen die nacht in de wei te gaan slapen, omdat we allemaal dachten dat het veulen die avond gebroen zou worden!
Eerst moesten we nog alle oudes overhalen, want om ergens op een afgelegen dijk met z'n vijfen in twee tenten te gaan slapen, leken niet alle ouders een goed idee...
Uiteindelijk hebben we alle ouders overgehaald en gingen we 's avonds met de twee tenten naar de dijk (de wei) en zetten daar onze tenten op.. Claudia (de drachtige moeder) heeft al grote uiers en er komt al wat wir spul uitgelekt .. We hadden afgesproken dat als ze zou bevallen meteen José moesten bellen, dat is de eigenaresse van Stal Shine (paardenstal waar dus Claudia ook staat).
Het was een prachtige nacht want het was helemaal volle maan! Zo kwamen we ook op de naam Luna (luna betekent in het Spaans maan!) Slapen kwam erbij mij niet van.. Ik was veel te zenuwachtig!
Rond 2 uur 's nachts kreeg laudia oeens hele erge weeen ze begon heel hard op en neer te rennen en te bokken.. ze zweette zelfs een klein beetje.. Maar na een tijdje was t alweer over en ging ze weer rustig verder met grazen.. We hadden afgesproken dat steeds iedergeval één iemand wakker zou blijven, maar iedereen bleef bijna wakker, want Claudia liep de hele tijd heel onrustig OM ONZE TENT heen.. Als ik naar buiten kwam werd ze weer rustig en ging weer verderop in de wei grazen.. zodra we in de tent waren liep ze steeds bijna tegen onze tent op en bleef ze maar rondje om onze tent lopen..
Om ongeveer half 5 shopt ze met haar voorbeen keihard tegen onze tent haan, we gingen snel naar buiten!!
Meteen toen wij buten kwamen.. liet ze NAAST onze tent haar vruchtwater lopen.. daarna ging ze naast de tent liggen.. wij dachten dat t veulen zou komen en belde josé op... Die was al onderweg.. maar na 2 minuten stond Claudia weer op en liep een stukje naar voren en ging daarliggen.. En toen waar we ALLEMAAL BIJWAREN 2 meter van ons vandaan, met josé erbij werd het veulen geboren.. de geboorte duurde kort en ging heel goed en we hebben met z'n zessen ALLES gezien.. Alle sgeburde onder een prachtige volle maan! Ik heb het vlies eraf gehaald en het veulen probeerde meteen te staan.. hij was nog maar net geboren en hij kon nog maar net staan en hij wachelde al naar me toen!. Met claudia ging alles super en Luna zag er PRACHTIG UIT! Ik kan nog steeds amper geloven dat ik deze prachtige geboorte heb meegemaakt en k ben dan ook heeeeel trots op Claudia en Luna!! Ik ben helemaal gek op ze! Met Luna gaat nu alles super.. hij is een super lief, ondeugend, heel nieuwschierig en mooi hengstje... Hij is gek op aandacht en kan nu al helemaal genieten als je hem gaat poetsen! Met Claudia gaat ook alles goed, alleen moest de nageborte eruit gehaald worden, want die kwam niet.. maar dat is allemaal goed afgelopen! K

Kijk maar even naar deze mooie foto's van moeder en zoon:
Afbeelding

en deze foto:

Afbeelding

Groetjes trotse verzorgster Jorien

Anoniem

Re: Iets om noooooit te vergeten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:45

tjeeeeeeeee jorien!! dat lijkt wel een sprookje, prachtig! en weet je, vaak houden merries het veulen op als er mensen in de buurt zijn, en wachten met de bevalling tot ze rust hebben, maar jullie hadden geluk!! wat een leuk veulentje! dit zal iets zijn dat je je hele leven niet vergeet! dikke knuffel van mij aan de merrie en haar mooie kind

stalshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 12:51

phannie schreef:
tjeeeeeeeee jorien!! dat lijkt wel een sprookje, prachtig! en weet je, vaak houden merries het veulen op als er mensen in de buurt zijn, en wachten met de bevalling tot ze rust hebben, maar jullie hadden geluk!! wat een leuk veulentje! dit zal iets zijn dat je je hele leven niet vergeet! dikke knuffel van mij aan de merrie en haar mooie kind

Heel erg bedankt voor je reactie, ik zal dit inderdaad me hele leven niet vergeten! Je hebt gelijk dat merries het vaak dan inhouden, maar ik wist gewoon bijna zeker dat Claudia het huist fijn zou vinden. Ik vind het namelijk zo gaaf dat ze ons heeft 'geroepen' toen het veulen kwam, want zo voelt het voor mij wel Groetjes Jorien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:05

wie weet heeft ze je geroepen...........veel plezier met het veulentje

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:20

Hey.. nog een topic over dit veulen. Maarre.. leuk ding hoor!

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:26

Dat is echt een mooie verhaal. Echt prachtig om dat mee te maken.
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik ook een geboorte meegemaakt van mijn eerste veulen.Zeker om niet te vergeten.
Vorig jaar is mijn tweede veulen geboren en daar was ik een half uur te laat omdat ik verschillende dagen achtereen slecht geslapen had.
Die nacht was ik juist even in slaap gevallen en pas wakker geworden toen ik iets hoorde. maar was te laat. Was gezonde veulen.

De naam is echt toepasselijk voor jou veulen.
Jullie boffen echt.
Veel susces met jou paardjes.

Kat

stalshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:08

Katelijne schreef:
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik ook een geboorte meegemaakt van mijn eerste veulen.Zeker om niet te vergeten.
Vorig jaar is mijn tweede veulen geboren en daar was ik een half uur te laat omdat ik verschillende dagen achtereen slecht geslapen had.
Die nacht was ik juist even in slaap gevallen en pas wakker geworden toen ik iets hoorde. maar was te laat. Was gezonde veulen.

Jullie boffen echt.

Kat

Dat is dan wel balen als je er net niet bij bent! Dit was eigenlijk ook een beteje een gok hoor, om juist die nacht in de wei te gaan slapen, want we wisten niet precies wanneer het veulen zo komen, maar de uiers waren al best wel dik dus daarom dachten we het:) Het was trouwens egt IJSKOUD die nacht.. Maar we hebben het overleefd met 5 truien en 2 slaapzakken om ons heen
p.s Leuk, die reacties!

Jorien

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:21

stalshine schreef:
Katelijne schreef:

Jullie boffen echt.

Kat

Dat is dan wel balen als je er net niet bij bent! Dit was eigenlijk ook een beteje een gok hoor, om juist die nacht in de wei te gaan slapen, want we wisten niet precies wanneer het veulen zo komen, maar de uiers waren al best wel dik dus daarom dachten we het:) Het was trouwens egt IJSKOUD die nacht.. Maar we hebben het overleefd met 5 truien en 2 slaapzakken om ons heen
p.s Leuk, die reacties!

Jorien

Dat is heel koud. Moet je voorstellen dat zo'n veulentje dat niet koud vind om zo naakt geboren te worden. Zo kun je zien dat de natuur veel sterker is dan de mens. Voor paarden is alles maar gewoon en de veulens krijgen het nadien direct lekker warm wanneer ze opgedroogt zijn en dan die warme melk als laatste. Kan niet beter.

Misschien had je u veulen in u tent mee kunnen slapen als het wat te koud was.

Kat

miesjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:06

jorien wt ben je tog een sgat!! ik ben heel erg trots op luna en clauw en vind het heel erg gaaf datk er bij mocht zijn!!

PridesRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:40

Wow, mazzelaar! Pride was 1 maart 2005 uitgerekend, vervolgens 30 dagen elke keer naar stal controleren, in de laatste week tot 4 uur een hernia zitten krijgen met een bouwlampje in de kou. En op 31 maart 2005 heeft ze net zo lang gewacht tot we allemaal opgedondert waren en toen heeft ze vlug Ayla op de wereld gezet. Grrrrr. Het leek me juist zo mooi om erbij te zijn. Bij volle maan lijkt me helemaal bijzonder!

shinejorien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:54

bubbels schreef:
Wow, mazzelaar! Pride was 1 maart 2005 uitgerekend, vervolgens 30 dagen elke keer naar stal controleren, in de laatste week tot 4 uur een hernia zitten krijgen met een bouwlampje in de kou. En op 31 maart 2005 heeft ze net zo lang gewacht tot we allemaal opgedondert waren en toen heeft ze vlug Ayla op de wereld gezet. Grrrrr. Het leek me juist zo mooi om erbij te zijn. Bij volle maan lijkt me helemaal bijzonder!

Ik ben zeker een mazzelaar ja! haha Ik hoor die verhalen vaak, zoals een pech wat jij ook had.

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:56

lijkt super leuk om dat zo 'onder de volle maan' mee te maken

shinejorien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:49

aniekje schreef:
lijkt super leuk om dat zo 'onder de volle maan' mee te maken

Was het ook zeker! En had was ook nog is erg handig want je kon de hele wei overzien, omdat de maan recht boven het weiland was.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:57

Spannend om in een wei te gaan kamperen.
Het is een leuk veulentje.
Vindt het alleen wel jammer dat het al eind september was dat het veulentje werdt geboren.

shinejorien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:26

MSQuincyTE schreef:
Spannend om in een wei te gaan kamperen.
Het is een leuk veulentje.
Vindt het alleen wel jammer dat het al eind september was dat het veulentje werdt geboren.

Is eigenlijk ook wel te laat, maar nu, paar maanden verder, gaat het nog steeds helemaal super!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:44

Oud topic