Afspenen van Kayo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Afspenen van Kayo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 19:28

Kayo heeft inmiddels een leeftijd van al weer 6 maanden behaald, dus tijd voor het afspenen. Zowel moeder als zoon waren er wel aan toe, ze liepen steeds meer bij elkaar weg en Kayo werd al lekker baldadig Lekker mammie pesten, door op haar te steigeren en haar rakelings te passeren in een harde rengallop Maargoed hoe kon ik dit nu het beste aanpakken? Gelukkig had Isabel van de Arabian Ranch nog een plekje over voor Kayo, zodat hij samen met haar hengstveulen Raheem kon afspenen. We hebben samen een datum geprikt en dit werd vrijdag 28 oktober. We hebben Kayo in de vrachtwagen gezet, wat hij trouwens super deed en gingen op weg naar de Arabian Ranch in Mariënheem. Daar aangekomen hebben we Kayo even in de buitenbak gezet, waar hij al verwoed ging rennen en gillen om moeders. Isabel haalde in de tussen tijd Raheem even op, zodat ze samen kennis konden maken. Dit ging eigenlijk gelijk al super, ze waren hun mammie's plots vergeten en waren alleen maar met elkaar bezig. Het klikte super en gelijk rennen en spelen met elkaar, een super gaaf gezicht om te zien Natuurlijk heb ik even een paar foto's gemaakt, dus kijk en geniet

Hier Kayo nog niets vermoedend bij moeders in de wei

Afbeelding

In de vrachtwagen, we hadden hem tussen 2 touwen vast gezet en stond heerlijk rustig onderweg!

Afbeelding

Even in de bak, ''mammieeeee, waar ben je?"

Afbeelding

Afbeelding

'Hey, wie ben jij?' Raheem inmiddels gearriveerd!

Afbeelding

Afbeelding

Lekker rennen!!!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna mochten ze nog even lekker in de wei, om te snoepen van het gras en natuurlijk lekker uitrazen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ben ik nog even wezen kijken, dus heb ik nog een paar foto's van ze gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatst

Afbeelding

Ze hebben het zo super samen, een betere manier van afspenen kan ik me niet bedenken, daarom wil ik Isabel en Alfons ook erg bedanken dat Kayo bij ze kan afspenen!

Gr. Melina

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:45

Dat is idd een hele mooie manier om af te spenen! Wel supermooi om te zien idd, allebei die staartjes hoog in de lucht !

Hoe was moeders eronder?

Tsikala

Re: Afspenen van Kayo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:02

Ik had Saké (de moeder) even in de binnenbak gezet, voordat we Kayo gingen opladen, zodat ze het niet door had. Toen we weg reden, heeft een stalgenootje Saké op stal gezet. Toen we weer terug kwamen, stond Saké lekker rustig te eten en heb ik haar even de wei op gedaan, omdat het schitterend weer was. Dat ging eigenlijk heel goed, ze rende even en ging lekker grazen. Dit heb ik even een paar uur in de gaten gehouden (toen ik me stal deed, af en toe langsgelopen) en ze stond er nog net zo rustig bij. S'avonds toen ze op stal ging, toen ben ik nog even gaan kijken. Ze had toen wel een vreselijk dik uier en de melk spoot eruit Dus toen ben ik een stuk met haar gaan wandelen. De dag daarna was hij al een heel stuk geslonken en opgedroogd. Eigenlijk is de afspening heel voorspoedig gegaan. Ik houd haar uier nu nog goed in de gaten, maar hij wordt steeds kleiner

Gr. Melina

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:58

Kayo en Raheem hebben het best gezellig zo te zien !!!
Gelukkig dat alles zo goed is gegaan

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:06

Super om ze zo te spenen
En ik vind het heerlijk om van die veulenspeelfoto's te kijken en als je echt kijkt kun je gewoon uren kijken.
Ben blij dat het zo goed gaat

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:23

Wat een beauty''s allebei!!
Leuk hoor, zo te zien hebben ze het wel naar hun zin.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:06

Wat een kanjers zo zeg! Echte showbinken!

Gioiello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:24

Super om die twee kanjers zo bij elkaar te zien! Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan.
Die laaste foto van hun is schattig .

araber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:14

leuk dat het zo goed is gegaan, word ze dit jaar nou weer gedekt of niet meer????

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 22:21

Bedankt weer voor alle lieve en leuke reactie's!!!

lars schreef:
leuk dat het zo goed is gegaan, word ze dit jaar nou weer gedekt of niet meer????

Ik denk wel dat Saké dit jaar weer gedekt wordt, ik vind het zo'n geweldige ervaring, de hele dracht en de tijd met het veulen. Dat ik het graag nog een keertje wil over doen

Maar welke hengst het word?? Ik weet het nog niet

Gr. Melina

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:10

Woo Kayo is groot geworden zeg!! Leuk om te zien zo met z'n 2tjes. Mooie foto's.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:15

dit is idd heel fijn voor je schatje
beter kan niet, ver weg van moeders en met een leeftijds genootje
dat is leuker dan allen

mooi diertje