Supplement bijvoeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Supplement bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:25

Omdat we nu in de herfst zitten, vroeg ik me af of ik Aidan iets van een supplement bij moet voeren, omdat niet meer alle voedingsstoffen in het gras zitten.

Hij is nu dus 3 maanden, loopt (uiteraard) nog bij Ivanka, drinkt daar ook goed bij en ik denk ook wel dat ze genoeg melk geeft, aangezien Aidan met de dag lijkt te groeien . En Aidan krijgt per dag nu ongeveer 3/4 schep veulenbrok. Die krijgt hij nog even alleen 's avonds, omdat Aidan en Ivanka dan uit elkaar geplukt moeten worden. als hij het gewend is, dan zal het wat meer opgevoerd worden en krijgt hij 's ochtends en 's avonds zijn eigen bakje voer.

Ze lopen allebei nog 24/7 buiten en ze krijgen 's ochtends een paar plakken hooi en 's avonds ongeveer 5 plakken.

Wat heeft hij precies nodig nog erbij?

besita

Re: Supplement bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:29

ik zou nu nog niets geven Tinne ,hij loopt nog bij mams en krijgt al hooi en biks dus dan zit je goed . Als je afspeend krijgt hij een terugslag maar ook met goede veulenbrok en hooi is dat normaal prima genoeg .
Als het echt niet nodig is geen supplement aan de veulens geven hooguit eens een vitaminekuur

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:29

In veulenbrok zit genoeg voor 't veulen, daarom heet t ook zo!
Daar moet ie, naast de melk enzovoort op kunnen teren hoor

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:41

Hey Tinne,

Ja ja... het is bij jou ook al bijna zover dat Aidan van Ivanka weg moet! Het gaat toch snel.

Ik zou hem ook niet te veel bij voederen hoor. Wij geven meestal de eerste dagen na het spenen van die PAVO Veulen opfokbrok, en dan tegen dat ze een jaar worden, die PAVO jaarlingbrok. Een schep per dag, en dan een halve schep mengeling, dit dan aangevuld met hooi. En dat is meer dan voldoende denk ik. Je moet maar zien dat ie niet te rond komt, dat is ook helemaal niet goed. Voor z'n groei enz.

Veel succes