Zeer dikke buik ineens?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GCH

Zeer dikke buik ineens?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 09:24

Mijn merrie heb ik drachtig gekregen in aug dit jaar.

Ze is toen opgevoeld en zou ongeveer 4 maanden drachtig zijn van haar tweede veulen.

Nu is ze de laatste 2 weken enorm uitgedijd en heeft ook geen zin meer om te lopen onder het zadel of aan de longeerlijn.

Ze is volgens de vorige eigenaar gedekt door een hengst die een paar cm hoger is dan zijzelf.

Vandaag komt de da om te scannen en te kijken of verder alles goed gaat met haar, dus ik hoop wat meer duidelijkheid te krijgen.

Maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Hebben jullie dit ook met jullie merrie's?

maroes

Re: Zeer dikke buik ineens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:03

Mijn merrie heeft echt buien, zo heeft ze super veel zin en zo weer niet.Ze heeft wel duidelijk last van haar hormonen,want ze is naar andere paarden verschrikkelijk drakerig.

GCH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 07:48

De DA is geweest en alles gaat gelukkig goed!

Veulen ligt goed, is compleet en ze in echt pas 5,5 tot 6 maanden, dus voor niets druk lopen maken!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:50

Paulien is op het moment eigenlijk ook meer aan het groeien dan ik van haar gewend ben met drachtigheid..Die is deze week pas 5 maanden drachtig maar krijgt al een behoorlijke pens... Wat pauk wil en doet ligt ook aan haar buien.. Soms is ze verschrikkelijk sjago tegen mij en de andere paarden..Dan hoef ik niet te gaan rijden want dan is ze niet te genieten... Net als gister was ze supervrolijk en heeft ze hier een half uur staan knuffelen met de pony in de laagste rang die ze eigenlijk normaal gesproken weg jaagt...
Da komt vandaag ook bij mij omdat ik me ook druk loop te maken.. En waarom? Ja eigenlijk nergens om...