Rebel wordt geopereerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Rebel wordt geopereerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:47

Zoals al in eerdere topics gemeld is Rebel vandaag naar de Kliniek gegaan.
De DA daar vond het voetje echt zorgelijk. Na een stukje monsteren in stap en draf.(Rebel was enorm braaf) besloot hij meteen foto's te laten maken. Ze moest wel even wat versuft worden want ze was nogal draaierig!!!
De hoefsmid kwam er ook meteen even bij en zei meteen dat hij aan opereren dacht. Na de uitslag van de foto's bleken er verder geen rare afwijkingen
Maar iedereen was het er over eens dat het geen zin had om nog te gaan proberen met aangepast beslag en therapie.
Nu staat ze op de planning voor morgen of woensdag, ze gaat dan onder narcose,krijgt plak snavelijzertjes en dan snijden ze een ondersteuningsbandje van de pezen door. (ik hoop dat ik het helemaal goed uitleg?)
Daarna moet ze nog 7 tot 10 dagen blijven.

Ergens wist ik wel dat het hierop uit zou draaien, maar het was niet makkelijk haar zo achter te laten. Ik zie toch wel op tegen de operatie, ze is nog zo klein.
Maar zonder deze operatie heeft ze geen kans.

Nicole288

Re: Rebel wordt geopereerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:12

Er worden best veel veulentjes aan geholpen hoor ik de laatste tijd, we gaan voor jullie duimen dat eht allemaal voorspoedig verloopt! Heel veel succes!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 07:14

Ik schreef al in je andere topic dat bij ons ook een veulen is geopereerd ivm een bokhoefje.
Je zegt het idd goed: ze snijden een ondersteuningsbandje van de diepe buigpees door zodat er meer rek op de diepe buigpees komt en ze het hoefje direct in de juiste stand kunnen zetten.
Bij ons veulen is het nu bijna 6 weken geleden gedaan (inclusief snavelijzer). Ze heeft geen last gehad van de operatie: geen pijnlijk been, niet kreupel. De weken er na is nog wel even een gedoe. Ze moeten een aantal uren per dag op een harde vlakke ondergrond staan zodat ze met het hoefje vlak op de grond staan. De onze heeft 2 weken boxrust moeten hebben en daarna nog 2 weken in een kleine paddock. Na een maand mocht ze weer in de wei. Volgende week terug naar de kliniek voor controle en opkappen hoefje. Ik denk dat het ijzer er nog wel een paar maanden onder moet blijven.

Succes ermee! Komt in ieder geval helemaal goed zo!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:25

Ik had je andere topic ook gezien ja... Sterkte hoor!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:52

Ook ik heb ervaring met die operatie, mijn veulentje is afgelopen woensdag aan een bokhoefje geopereerd. Hij stond vrij plotseling bijna op zijn kroonrand zo slim.
De foto's waren idd goed en een uurtje later hebben ze m geholpen. Ardino stond na de operatie gelijk goed op zijn voetjes verbazend resultaat.
De hoefsmid heeft er een snavelijzer onder gezet en daarna kreeg hij dus ook boxrust..
Ging allemaal perfekt. Wond zag je niks van, been niet dik en liep ook niet kreupel..
totdat Zondag hij ineens niet meer wilde gaan staan. Hij lag op de grond en je kreeg m niet meer overeind.
Bleek dat het ijzertje eronderweg was en er een nageltje in was blijven zitten. Hoefzweer dus. En uiteraard stokkreupel. Hij wil er niet meer op gaan staan.
En daar zitten we nu dus mee. Hij moet op het voetje staan anders mislukt de operatie maar hij kan er niet op staan omdat de zweer m zeer doet.
Nootje wordt nu volgepompt met antibiotica en pijnstillers zodat hij de voet toch nog een beetje belast en er geen ontsteking ontstaat.
Echt naar.
Vandaag gaat er misschien als alles ok is een plakijzer onder.

Mijn advies is dus ook......als er een ijzer onder geplakt kan worden is dat fijner dan genageld.
En een ruime box voor de stalrust is ook handig.
De mijne is 3x3. Waarschijnlijk heeft Honey het ijzertje geraakt.

Succes, en hou me alsjeblieft op de hoogte.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:10

Da's pech, Twinkel. Ik hoop dat het snel goedkomt. Een hoefzweer is normaal gesproken gelukkig wel snel genezen. Hopen maar dat dat bij de jouwe ook zo is.
Succes!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:45

Ze gaan bij Rebel plakken, ik heb een box van 3mx5m klaarstaan en ze is van de moeder af dus die kan ijzer er niet af trappen.
Ik ben nog niet gebeld dat ze geopereerd is. Misschien ga ik er straks even heen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:51

Jeetje Petra, ik hoorde het zondag van Yvette.
Heel veel sterkte met die kleine knuffelkont!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:04

Ze wordt dus vandaag geopereerd ? spannend sterkte hoor!!! gelukkig waren de foto's verder goed het is toch niet niks zo een kleintje al onder het mes!! heel veel succes ermee!! Hoor idd wel een hoop positieve ervaringen hiermee!!

Hier zijn we nog bezig met elke 3 weken kappen en ze is al afgespeend zodat ze van de wei kan en niet 24/7 in de verkeerde houding staat te eten krijgt nu haar hooi uit een ruif hopelijk redden we het hiermee!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 14:46

Ik ben net in de kliniek geweest en kon haar nog net even knuffelen voor ze onder narcose ging. Het zou ongeveer een uur duren! Ik zit nu met de telefoon op schoot
Dan ga ik straks nog terug om te kijken hoe het met haar gaat.
Ben eigenlijk wel erg zenuwachtig!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 15:29

Ik ben net gebeld, alles is goed gegaan. Rebel was al een beetje aan het wakker worden en volgens de artsen een felle tante!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:49

oh gelukkig! Verslag uitbrengen als je er geweest bent hoor!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:50

Nou, fijn dat alles goed is gegaan! Hoe stond Rebel dan precies op zn beentjes? *snapt het niet helemaal* Heb je er misschien een foto van?

Succes en sterkte nog met hem!
En twinkel, jij ook met Ardinootje !

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:10

Ik kom net uit de kliniek.Rebel stond al weer te popelen om aandacht & en liep alweer als een kieviet!.
Foto is net gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
En haar voeten met de plakschoenen, Links zit ook een ijzeren paatje onder het schoentje maar dat zie je bijna niet door het stro.
Afbeelding

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 21:09

Misschien moet Topic gewijzigd worden in Rebel is geopereerd!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:02

Agos, die lieve kleine Rebel met dat grote verband om haar been. Fijn dat de operatie zo goed is verlopen. Hopelijk kunnen we haar snel weer thuis vertroetelen.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:27

Fijn dat de operatie goed is verlopen nu maar hopen op een goed herstel succes hoor!!!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 17:52

Vandaag helaas niet geweest! Maar wel alvast boodschappen voor het weekend gedaan zodat ik haar morgen kan opzoeken.
Ze staat normaal bij ons thuis, dus ik mis haar echt vreselijk nu. Met Moeders gaat het prima, die is alweer helemaal rustig.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:08

Heel veel sterkte Jolly ! het komt vast goed ! ik duim iig mee !

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 21:32

Helaas,na een bezoekje vandaag blijkt dat het wat slechter gaat. Ze gaat voetje nu steeds weer ontlasten en loopt erg pijnlijk.
Terwijl ze 3 dagen na de operatie weer zeldzaam goed liep. Ze kijken het morgen nog aan en anders gaat donderdag het schoentje eraf en gaan ze haar hoef checken op een zweer in de toon. Op de foto's bij opname was daar namelijk een lichte vlek wat een zweertje leek. Nader onderzoek wees niets uit. Nu denken ze toch dat het misschien een nog niet rijpe zweer is/was. Ze is echt zielig!
Ze blijft nu zeker tot maandag in Utrecht.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:22

he bah dat is vervelend hopelijk is het snel weer wat beter succes hoor

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:03

sh*t....arm ding, alsof ze nog niet genoeg ellende gehad heeft ! niet de moed opgeven hoor (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik- op zulke momenten zou je zelf die pijn over willen nemen)
Ik ga nog harder duimen

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:36

Ben vanmiddag nog even wezen knuffelen want ik ga het weekend even weg!! Ik was weer helemaal blij, ze was vrolijk en belasten beentje weer volop. En aan het lopen was ook niet zoveel te zien!!!
Ik ga dus gerust weg!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 20:11

Morgen mogen we Rebel ophalen~!! Ik ben erg blij want na 14 dagen wil ik haar wel weer graag thuis hebben.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:56

Hallo, ik heb het hele verhaal nu gelezen....en ik heb nu een vraag....
Had eht veulen een steltehoefje?
Zoals ik het lees wel denk....een van onze veulens heeft er ook last van we hebben het 2 jaar geleden aan 4 veulens gehad! de ene had het aan 3 benen en moesten we laten inslapen met de rest is het zoals ik van verhalen heb gehoord weer aardig goed!
Maar nu vraag ik me af...hoe erg liep het veulen kreupel voor de operatie? wij hebben ook overwogen om te opereren hij liep namelijk heeeeeel kreupel maar na afspuiten van de pezen enz loopt hij lange niet meer zo kreupel nog maar een heeeel klein beetje....
Ik zou graag meer erover willen weten enz. dan weten we ook hoe het verder kan gaan emt onze kleine vent....