Empty nest Syndrome

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blondie11

Empty nest Syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 13:52

Vanmorgen mijn hengstveulen afgespeent, en naar zijn nieuwe vriendje gebracht... Het verliep niet geheel voorspoedig, maar er zijn geen ongelukjes gebeurt

Alleen ben ik nu zelf gewoon misselijk en neerslachtig.... Ik denk dat ik gewoon even moet wennen aan het feit dat hij niet meer achter het huis heupelt...

Iemand anders hier ook last van?

Boldly

Re: Empty nest Syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:29

Ik zit heel erg tegen het afspenen op, vrijdag gaat het gebeuren, ik hoop dat het goed gaat!

carin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:25

Ja dat die tijd eraan zit te komen, dat is zeker he ?
Hoe oud waren jullie veulens toen je dit deed ?

Als ze leuk naar een vriendje gaan, zal het voor de veulens alleen maar feest betekenen, met , als de hoonger/ dorst toeslaat, even wennen hoe ze zichzelf moeten redden, maar ook daar zijn ze niet onbekend mee.....alleen die veilige mama is niet meer in de buurt ...
Ik denk er zelf ook best last van te hebben hoor, dus ws. kom ik hier binnenkort ook wel even meetreuren, maar probeer in je achterhoofd te houden dat het veulen zich wel red met de vriendjes...de merrie daarentegen ook als er een ander paard bij is.......alleen wij mensen he.....

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:26

Dit jaar wordt het de tweede keer dat ik een veulen moet afspenen en ik ben er alweer naar van!
Volgens mij went het nooit..., ik zie allemaal "doem scenario's" voor ogen en ik mis de aanwezigheid van het veulen.
Wel is het natuurlijk wel leuk dat je weer iets meer en makkelijker met de moeder aan de gang kan.

blondie11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 12:42

Het went volgens mij ook niet...
Ging vanochtend nog even bij hem kijken, want ik zat helemaal gestresst thuis, zo van is alles wel goed, niet door de draden, of wonden, maar nee hoor alles okidoki...

Maar dan kom je weer thuis, hoor je de merrie zielig roepen... en tja, dan voel je je weer down...

Mijn merrie heeft er meer last van als het veulen...
En o ja ik heb afgespeend met 4,5 maand, maar dat kan per paard verschillen... Het veulen was er klaar voor, das belangrijkst

carin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:36

Ja ik denk dat de merries het er idd. moeilijker mee hebben dan de veulens hoor !
Ik had ook gaan kijken ! Het veulen staat dus niet gek ver bij je vandaan ? Dat is ook wel lekker dat je hem geregeld kan opzoeken.
Even nog een vraagje, hoe weet je dan wanneer je veulen er klaar voor is ?
Ik weet dat de mijne zich stierlijk verveeld, maar echt zonder mama....hij is nog maar 3,5 maand oud....

blondie11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 15:04

mijn veulen verveelde zich ook stierlijk toen hij zo oud was , maar ging dan met de andere merrie spelen ... doen ze niet met moeders.
Doordat ik de merrie ook reed en mee nam naar les, stond hij al best vaak zonder moeder... en daardoor bij iets nieuws of engs niet gelijk meer richting moeders rennen. En vanaf dag 1 al heel zelfstandig om het maar zo te noemen... Maar ik zou wel wachten tot ze dik 4 maanden zijn, ook i.v.m. de voedingsstoffen die in de moedermelk zit

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:33

Ik zag er ook heel erg tegenop. Ik had me voorgenomen dat hij weg moest, maar toen ik hoorde dat Regina waarschijnlijk niet drachtig is, heb ik besloten hem toch te houden. iniedergeval 1 jaar.

Nu heb ik dus aan de ene kant van het huis een lief wranglertje lopen, en aan de andere kant, mijn lieve Regina!

Mijne is nu 4 1/2 maand, is nu 13 dagen geleden afgespeend. merrie werd te mager, dus was gewoon nodig!

ze roepen nu bijna niet meer! gaat echt super!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:39

Vandaag kortgesloten dat als alles volgens de "planning" gaat verlopen, Ayla 11 oktober van haar moeder afgaat.
De bedoeling is om haar in een gesloten trailer naar het opfokadres te brengen...
Het is maar 8km., maar ze windt zich al op (steigeren/omhoog komen) als zij op stal staat en haar moeder 6 meter verderop bekapt wordt..en ze kon haar moeder zien.
Ik ga nu proberen om haar elke keer tijdens het bijvoeren even bij d'r moeder weg te houden!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:10

Mijn baby is nu 9 dagen weg. Hoe hij het maakt bij zijn nieuwe baas geen idee, volgens het laatste bericht goed. De merrie heeft 1,5 dag geroepen, toen was dat ook over.
Dat scheelt wel hoor dat de merrie er ook niet moeilijk over doet, maar het klopt niet dat ik dat barrel niet meer heb lopen.