Zometeen naar de VA om te scannen, spannend!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Zometeen naar de VA om te scannen, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 11:17

Ik ga zometeen met Angel en Nicky naar de VA. Angel is kreupel(al 3 weken) en daar overheen nog eens hoefbevangen geraakt(2,5 week geleden) dus vandaag maar weer naar de VA met haar.

En mijn zusje merkte op dat Nicky al een dikke maand niet hengstig geweest is. Dus we zijn erg benieuwd of ze nu eindelijk drachtig geworden is. Ze staan al sinds begin mij bij Dennis(mijn eigen hengst waarvan we weten dat hij uitstekend bevrucht) maar ze bleef maar hengstig worden. Vorig jaar is ze ook 1x gedekt en ook niet drachtig geworden.

Dus Nicky gaat zo mee om gescand te worden, we zijn echt heel benieuwd!!! Dan hopen we toch nog op 2 veulentjes volgend jaar(Angel is al ong 3,5 maand onderweg).

maroes

Re: Zometeen naar de VA om te scannen, spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:05

Spannend hoor.
Hopelijk is ze ook drachtig.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:06

Nou, hoe is het gegaan????

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:45

en en en? Hoe is het gegaan??

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 20:41

Helaas, volgend jaar maar 1 veulentje, alleen van Angel.

Nicky heeft sinds eerste week mei bij Dennis gestaan en van Dennis weten we dat zijn zak(k)ie allemaal prima werkt(hij heeft een keer in een uitbreek poging die ik zag gebeuren een halve minuut bij een merrie gestaan die ook meteen drachtig was ).
Volgend jaar doen we geen poging omdat we er dan al 3 laten dekken(en 3 veulens vinden we meer dan genoeg), dus misschien het jaar daarna weer. Dat is wel makkelijk met een combie eigen hengst x eigen merrie met een veulen 'gewoon voor de leuk'.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:01

He jammer joh! Had vrezelijk leuk geweest als het wel gelukt was. Gelukkig maak je nog een veulen mee volgend jaar.... Super toch?

Alles goed gegaan met Angel?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 15:45

Angel gaat een tijdje op aangepast beslag. Ik heb nog geen smid kunnen vinden die op z'n knieen onder een shetlander wil gaan hangen, dus hoop dat ik haar morgen mee naar school(hoefsmeden opleiding) kan nemen en dat mijn leraar haar wil doen. Maar de VA was heel erg te spreken over haar buik(die al echt zichtbaar begint te worden, ik zou haast denken dat het een hengstigheid eerder al gepakt heeft ) en hoe ze het verder doet.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:53

Lijkt me balen zeg als het zo moeilijk is een shettenhoefsmid te vinden... maar ik begrijp dat je nu zelf met de opleiding bezig bent? Dat zou wel slim zijn ja