Waarom op deze manier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruiker24

Waarom op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:07

Mijn veulen van 3 maanden oud staat nu gestressd bij mij thuis. Dit komt omdat de eigenaar van de stal waar moeder en veulen stonden het nodig vond om de moeder alvast weg te halen en mijn veulen 2 dagen in een dichte stal te laten staan zonder het met mij te overleggen. De bedoeling was dat ze tot januari/februari bij de moeder kon blijven en dan in een nieuwe groep in een opfokstal. Ik hoorde via via dat mijn veulen alleen stond, ik was toevallig een week op vakantie. Met mijn vriend heb ik besloten om haar naar ons huis te halen. Dan maar niet in de opfok. En we wilden haar daar geen minuut langer laten staan! Samen gingen we haar met de trailer ophalen. De trailer inlopen ging netjes. Eenmaal rijden gilde ze het uit, het was echt vreselijk, we hoorde een paar harde klappen daarna stil. We hebben de auto gestopt en zijn gaan kijken. Ze had zich zelf opgehangen aan het halster. Ze is nu al 1.20m hoog dus hadden we besloten dat ze in onze 2 paardstrailer wel kon staan en dan maar vastzetten. We waren net op tijd. In paniek wilde ze gaan staan, kwam onder de stang terecht en raakte in een aanval. Snel moest mijn vriend de klep open doen terwijl ik haar vast hield, wilde haar niet meer alleen in de trailer laten. Het was echt strijden, en doodseng. Het arme beest zat onder het bloed en ik had zowat een hartaanval gehad. Mijn vriend is stapvoets gaan rijden en zo bij ons thuis aangekomen. Nu staat ze in een ruime box en hebben we een veulen erbij gekocht zodat ze zich niet alleen voelt. Dit was echt vreselijk. Ik wilde het even kwijt omdat ik er zo ziek van ben! Het ergste vind ik de stal eigenaar. Deze heeft er voor gezorgd dat mijn veulen al 2 dagen in paniek in een dichte stal stond te gillen. Ze is nog door het dolle heen en niet te kalmeren. Wie herkent zoiets dergelijks en weet hoe je je veulen het beste kan kalmeren? Ze staat nu al 4 dagen bij ons thuis aan 1 stuk door te gillen. Ik weet niet wat te doen. Heb zelfs een nacht in haar box geslapen.

lindsey

Re: Waarom op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:11

Sorry ik geloof niets van jouw verhaal. Dit is pas je eerste post maar bokt zit niet te wachten op aandachtstrekkers.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:12

lindsey schreef:
Sorry ik geloof niets van jouw verhaal. Dit is pas je eerste post maar bokt zit niet te wachten op aandachtstrekkers.

Vind je jezelf niet wat rap van conclusie
Het kan heel goed dat ze zich hier aangemeld heeft om haar verhaal kwijt te kunnen.
Lekker imago geef jij bokt.nl zo

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:19

(Goh Lindsey, wat zijn we aardig vandaag. Wat is het nou voor onzin om zo te reageren.)

Wat vervelend dat het zo gegaan is allemaal. Hoop dat het veulen er een beetje bovenop komt. Kan hij het goed vinden met het andere veulen?

Welkom op bokt--> we zijn niet allemaal onaardig en ongelovig hoor!

Gebruiker24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:35

Ten eerste hoi.
Mijn verhaal is NIET om aandacht te trekken, en het is zeer zeker gebeurd. Ik ben hier namelijk helemaal kapot van. Vandaar dat ik mijn verhaal kwijt wil en er met andere over wil praten, gevoelens uiten. Ik vind het namelijk vreselijk dat dit op deze manier is gegaan en ben bang dat mijn veulen hierdoor voor de rest van haar leven is getraumatiseerd. Ze is zo opgewonden. Ik ben op internet gaan zoeken om eens te kijken of er meerdere zijn die zoiets hebben meegemaakt. Misschien dat er mensen zijn die me kunnen helpen door tips zodat ik mijn veulen kan kalmeren. Mijn vriend en ik zitten er echt mee. En we zijn een beetje wanhopig. Gelukkig komt de dierenarts dit weekend. Dan kan hij iets kalmerends geven. Het is allemaal heel naar en anders gelopen dan dat we in gedachten hadden. Het spijt mij dat ik mijn verhaal heb gedaan op Bokt.nl Lindsey, maar het staat er nu eenmaal en ik zit niet te wachten op negatieve reacties.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:43

Staat het andere veulentje er al bij?
Waarschijnlijk scheelt dat al een hele hoop.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:44

Waarom ik dit ongeloofwaardig vind?

Omdat 4 maanden normaal toch wel de minimale leeftijd is waarop een veulen wordt afgespeend.

Een fokker die eerst bereid is om af te spenen rond de 7 a 8 maanden dit dan zonder reden niet in een keer met 3 maanden al zal doen.

Als er al een gegronde reden voor is zullen ze de kopers inlichten.

Zij heeft dit via via gehoord. Goh wat toevallig. Van wie dan wel en dan ook nog eens tijdens haar vakantie.

1 keer ellende is nog niet genoeg dus heel toevallig hangt hij zich ook nog bijna op.

Binnen een dag kan ze nog een veulen regelen en ophalen.
Normaal gesproken denk je daar wat langer over na.

Vindt het net allemaal een beetje te toevallig.

Mocht het echt waar dan zou ik maar eens heel snel zorgen dat ik ergens melk voor het veulen vandaan kon krijgen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:52

Lindsey, ik vind jou érg kinderachtig. Dat jij ff gaat bepalen wat wel en wat niet waar is. Slaat werkelijk nergens op

De TS mag hier gewoon dr verhaal kwijt!
Welkom op bokt trouwens

Ik heb zelf geen ervaring met wat jij meegemaakt hebt, maar vind het wel heel erg.. Hopelijk trekt je veulen weer een beetje bij!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:36

(owh Lindsey wat ben jij een vervelend mens zeg. Slaat nergens op wat je allemaal zegt. een veulen van 4 maanden kan best wel zonder moedermelk. Ook heeft gebruiker24 zelf het veulen er niet afgehaalt! De afspraak was ook dat het veulen nog langer bij de moeder zou blijven, lees is goed!! Iedereen weet dat het beter is een veulen langer bij de moeder te houden!! Maar dit is niet de fout van gebruiker24. Ik vind haar verhaal geloofwaardig ---> BTW als er hier een aandachttrekker is ben jij het wel met je grote mond!)

Sorry, nu weer even over dit topic. Is het andere veulen er al bij? Verwen het veulen maar flink. Hopen dat het met de trauma wel mee valt. Eet hij wel al veulenbrok --> dat is wel heel belangrijk op deze leeftijd. Misschien ook nog slim om even de DA te laten komen om het veulen na te kijken en misschien kan hij jullie nog wel tips geven over hoe je je veulen goed kan helpen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:47

lindsey schreef:

Bokt.nl zit niet te wachten op mensen zoals jij Lindsey

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:12

Gebruiker24 zal hier echt niet om gaan liegen.
Ik heb dit ook nog nooit mee gemaakt.
Ik zit hier gewoon met kippevel achter mijn pc ik dacht dat het veulentje dood was maar gelukkig niet.
Ik wens gebruiker24 heel veel sterkte met het veulentje

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:16

Wat een nare ervaring voor je veulen in die trailer zeg.
Hopen dat ze zich wat op haar gemak gaat voelen met dat andere veulen en zich wat rustiger voelt.
Als ze rustiger is zou ik haar lekker samen met haar maatje de wei op doen.
Toen ivy een tijd zo gestresst was heb ik haar een paar dagen elke dag een paar druppels rescue remedy gegeven van Bach flower remedies.
Bij Ivy hielp dit.

[quote lindsey]Dit is pas je eerste post maar bokt zit niet te wachten op aandachtstrekkers.
[/quote]

Over aandachtstrekkers gesproken....
Diegene die op dit moment de meeste aandacht wil trekken ben jij volgens mij...
Ik geloof haar verhaal best, want niet alle verkopers van veulens zijn even vriendelijk voor hun veulen en voor de kopers van het veulen.

Oh ja, met 3 maanden kan het beestje al best zonder moedermelk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:21

Even een slotje voor overleg.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:04

Topic blijft op slot omdat ts een ban heeft.