Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) maar de merrie liet het veulen niet meer drinken toen. Als extra zekerheid had ik de spenen ingesmeerd met een stinkende creme.
Dit jaar staat mijn dame er alleen voor en ik hoop dat ze geleerd heeft van de oudere dame vorig jaar.... Nog 5,5 week te gaan
Aline4 schreef:Mijn jaarling was 4-5 maanden weg geweest en moest terug komen omdat ze ziek geworden was. De merrie was verschrikkelijk blij dat het veulen (toen dus bijna een jaar oud) terug was en het veulen liep er meteen weer op de gebruikelijke plaats naast mee. Ze heeft meteen geprobeerd weer te drinken maar dat wilde de merrie gelukkig niet meer hebben hoewel ze wel meteen weer wat begon te uieren.
In al de tijd dat het veulen er vanaf de geboorte bij gelopen heeft is de merrie niet zo fanatiek beschermend geweest als toen het veulen als bijna jaarling terug kwam.
Zo kan het dus ook lopen....
Laatst reed ik met de merrie langs de wei van mij 2 jarige en daar werd ook zeer hartelijk begroet. De merrie heeft die telg in de laatste 2 jaar slechts een paar keer van een afstandje gezien en ze zijn zeker niet bij elkaar in de wei geweest. Hoezo geheugen.

bedankt