Mijn arme meisje is gewond...
Vandaag kwam ik op stal en toen zag ik Muzefee aan het achterbeen van April likken. Meteen gingen alarmbelletjes rinkelen en ik dacht: die heeft een wondje aan haar been!
Ik kwam de stal in en schrok me rot. Een flinke wond/snee op haar spronggewricht en een wond/snee op haar pijpbeen. Stalhouder erbij geroepen en April uit de stal gehaald. Muzefee op stal laten staan, maar ze waren wel vlak bij elkaar zodat April rustig zou blijven.
Er zat geen bloed op de wond, maar ik denk dat dat komt doordat Muzefee dat helemaal schoon gehouden heeft. Op de kogel zat namelijk wel bloed terwijl die niet gewond is.
Goed, veearts gebeld en die zat net in een keizersnee. Gelukkig kon de telefoniste een andere veearts van de kliniek bereiken en die kwam al heel snel langs. Grote klasse voor haar snelheid.
Ze heeft het been met jodiumwater schoongemaakt en even goed gekeken. De pees leek een heel klein beetje geraakt te zijn, het bot niet. Maar ze durfde wel vrij stellig te zeggen dat ze dacht dat dit wel weer goed zou komen.
De wond kon niet gehecht worden, dus is het hele been in het verband gezet. Van hoef tot lies is helemaal bedekt met verband.
April was er echt heel erg braaf onder. Ze liet de veearts rustig haar gang gaan (wel met praam op) maar ook zonder praam was ze super!
Ook de antibioticaspuit liet ze gewoon in zich duwen. Dapper ding!
We hebben Muuz en April in de grootste stal gezet omdat ze nu in elk geval een paar dagen binnen moeten blijven. Ik denk dat ik Muuz morgen wel even ga rijden, mits April daar rustig onder blijft, maar verder moeten ze de hele dag in de stal doorbrengen.
Vrijdag komt de veearts weer en dan kijken we hoe het er dan voor staat.
Ik vind het zo zielig voor mijn dappere kleine meid...