scanen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andrea37

scanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 21:34

heeft iemand wel eens meegemaakt dat je een merrie scant met 19 dgn en niet drachtig is en toch wel drachtig blijkt te zijn? mijn merrie is 2mnd geleden gescant was niet drachtig maar nu begin ik toch te twijfelen ik heb haar ook nog niet hengstig gezien dus ik was benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt

mirrex

Re: scanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:38

Hallo,

Het kan zijn dat je merrie ondanks het niet drachtig scannen toch drachtig is. Ahoewel het scannen meestal wel heel zorgvuldig gebeurd en de uitslag vaak wel klopt, Als je het niet vertrouwd moet je haar nog een keer laten scannen of anders laten opvoelen, de dierenarts kan aan de baarmoeder voelen of ze drachtig is of niet (baarmoedermond is dan strakker)

succes

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:20

Ook bij 19 dagen kunnen ze al voelen aan de toon of ze wel of niet drahctig is. Dan nog kan de Da het fout hebben. Je merrie kan wel gewoon hengstig zijn, maar dit niet aan de buitenkant meer tonen. (Het is ook erg raar weer geweest).

Zeker weten = opnieuw scannen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:27

Het kan hoor, maar als voor de dekking de merrie hengstig gespoten is o.i.d. kan de hormoonhuishouding tijdelijk even uit balans zijn.