weten jullie ondertussen nog wie ik ben?
Ik ben groot... heb een compleet nieuwe kleur....3.5 maand oud...en ben nog steeds erg baldadig en dapper!
jaja jullie hebben het goed geraden, Arwen is nog steeds in the picture!!!
Wat heb ik zoal de laaste paar weken uitgespookt hoor ik jullie denken.
nou, allereerst heb ik uiteraard mijn technieken in het keuring saboteren uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, met succes!
vooral veel rennen, mijn draf niet laten zien en voor de uitbrenger wegrennen zorgden voor optimaal plezier van mijn kant.
hier was ik namelijk nog een lief braaf veulen, dat was erg belangrijk, weten jullie nog?
eerst de gekke mensen laten denken dat je best lief bent, zodat die sukkels je teveel vrijheid gaan geven:
Zucht.. krijg je zo'n raar nummer half om je hoofd vastgeplakt:
en dan natuurlijk de cursus in actie brengen! Deze foto geeft eigenlijk wel weer wat er die dag allemaal geburt is.
let vooral op de mooie ambiance en kleurschakelingen van het neerstortende regen,en het feit dat ik lekker sneller was dat de voorbrenger:
en nu weer terug naar het heden, men kan nu eenmaal niet voor eeuwig teren op successen in het verleden nietwaar?
vandaar heeft mijn baasje weer een poging gedaan om mij op de foto te zetten.
haar doel was om mijn toch wel erg aparte kleur op de foto te zetten.
ik ben namelijk bruin met rood, erg apart. maar ja.. natuurlijk was dat gelijk weer een nieuw doel van vandaag voor mij, en weer een wijze les en cursus materiaal voor jullie bokt veulentjes!
OK, nu moeten jullie weer goed opletten.
het gaat dit keer niet meer om het overduidelijke, zo langzamerhand weten de bazen die wel.
het gaat om de kleine dingen die de foto's doen mislukken.
stap 1:
laat ze denken dat ze een bijna goede foto maken.
let vooral op mijn domme uitdrukking en half opzijstaande ezels oren. zulke nuances zijn al goed voor mislukking.
Stap 2:
gras eten. werkt gegarandeerd! door optimaal je voorbenen in te klappen krijg je een dikke kont en een oellig uiterlijk, en je honger wordt nog gestilt ook.
handige bijkomstigheid, het net doen alsof kun je erg lang volhouden.
Af en toe moet je dus even weer braaf zijn en ze een beetje een leuke foto laten maken.
stelling 1 is wel: GEEN foto van het doel van het baasje!dus vandaag wilde ze mijn kleur op mijn lichaam laten zien, dan laat ik haar een mooie hoofdfoto maken. snap je?
Ook het klassieke 'stalken" ( zie eerdere Arwen uitgave fotograaf stalken) werkt nog steeds prima,vooral in combinatie met tegenlicht.
Zit je baas na al deze pogingen nog steeds in de wei?
Dan zit er maar 1 ding op:
en dat is om gewoon weg te rennen, raar te doen en vooral te zorgen dat je lichaam wederom in rare niet zo fotogenieke posities verkeert.
1: wegrennen bergopwaarts met tegenlicht ( een klassieker):
en als je baas je nog steeds op de foto zet, gewoon een tikkeltje harder rennen, dat mag best:
mmm af en toe wordt je afgeleid van dingen die op de grond liggen. dus zoals je ziet, maakt zelfs de meester af en toe een fout.
maar goed, waar waren we ook alweer?
ooh ja!! baasje proberen af te schudden. nog zo'n klassieker die standaard werkt, het bokkend half uit beeld springen in een rare houding.
werkt zeer demotiverend voor de baas.
Het lopen op de voorbenen geeft een beetje hetzelfde effect.
alleen dan dus dat de baas denkt dat ze een mooie foto had, maar gewoon te laat afdrukte.
zucht.. mensen zijn zo makkelijk te foppen he..
Even een extra sprintje trekken..
en voila! ziehier de opzet! de baas denkt aan de perfecte foto, maar haar oorspronkelijke doel is mislukt dankzij het tegenlicht!
Snappen jullie het niet?
nou kijk maar, zoals je ziet is mijn kleur nu erg moeilijk te zien dankzij het licht.
dus de baas is "blij" en ons doel is wederom dankzij "the Master" weer gelukt.
Nou, dat was het alweer voor deze keer!
Hopelijk vonden jullie mijn cursus weer leerzaam ( goed oefenen he!) en mijn kleurtje ook apart.
volgende keer de cursus "synchroom bewegen"waarvan je hier een voorproefje van mij en mamma ziet met onze zwiepende staarten:
Byebye!!!