Voor het afspenen heb ik een super pony, opa Sepp. Hij wordt al jaren daarvoor ingezet en omdat hij zo goed met veulens omgaat, hebben we eigenlijk nooit problemen met het afspenen.
Vanmorgen dus eerst opa Sepp opgehaald en naast de wei gezet waar Myron nog liep met zijn moeder.
Myron vond dat echt geweldig en stond meteen met zijn koppie door het hek om te kijken of hij Sepp niet in zijn kont kon bijten

Macy en de andere merries kwamen ook naar het hek en toen was het simpel een touwtje om de hals van Macy om haar even tegen te houden en het hek open zetten voor Myron. Die rende meteen naar Sepp en ik deed het hek weer achter hem dicht.
Zo, dat was het afspenen

Macy vond het wel best. Ze kon hem zien spelen met Sepp en ze ging al snel weer grazen.
Sepp en Myron hebben een tijdje lopen spelen en na een minuut of 10 stond alles weer gewoon te eten.
Nu hopen dat het uier van Macy snel opdroogt. Ze staat op een wei die net gemaaid is dus geen vol gras. En doordat ze gewoon kan blijven lopen verwacht ik eigenlijk weinig problemen.

Myron rent naar Sepp...
Even kennismaken.
Hee opa Sepp, jou ken ik nog wel!
Samen de wei verkennen...

Macy heeft al snel andere dingen aan haar hoofd: gras

Grote zus Fleur en tante Kyra vragen zich af waarom Myron wel met opa Sepp mag spelen.
En nog 3 korte filmpjes:
Myron pest Sepp
Myron leeft zich uit
Myron vindt zichzelf echt geweldig
. Wel heel leuk hoor, dat het zo kan gaan
.
. 
). Als ik met Senna(Dennis z'n zoon) ga rijden gaat hij meestal met zijn papa of nichtje Ukkie op stal. Gaat super! 

zijn, ik ben al een heule grote jongen...!"