Veulen vervoeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chonelly

Veulen vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 08:30

Binnenkort moet ons veulen (10 maanden) voor het eerst in de trailer om naar de opfok te gaan. Hoe heb jij dat gedaan: beschermers om? kort/lang vastgezet of niet? En andere tips zijn ook welkom!!

Arabian_Girl

Re: Veulen vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:49

hey

mijn veulen is een paar x na de klinik gemoeten en heb m samen met zijn moeder er in gezet de moeder vast en t veulen los.
weet niet of hij nog bij zijn moeder staat?
maar ik zou m los erin zetten en wel t zeiltje aan de achterkant of iets dicht doen als hij er alleen in moet, maar zou m niet vast zetten als hij alleen staat, voor t geval hij uit glijd . die van mij had geen beschermers om hoor...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:55

Is hij al gewend om vast te staan? Anders zou ik hem denk ik los laten staan. Hier moest een jaarling hengstje voor het eerst op de trailer om foto's te laten maken. Hij had vantevoren al een paar keer vastgestaan en dat hebben ze op de trailer ook gedaan. Hij had geen beschermers om denk dat dat alleen maar nog een extra onbekende factor is op zo'n moment.
Misschien kun je het in een 2 paards trailer doen en er een ander 'ervaren' paard naast zetten?

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:08

mijn veulen moest met 3 maanden al op de trailer omdat ze naar een ander weiland ging we hebben der gewoon in een 2persoonstrailer naast mams gezet schot er gewoon tussen veulen gewoon vast, hooinet opgehangen en het is allemaal heel goed gegaan we stonden onderweg nog voor de brug dus we zijn nog even wezen kijken maar ze stonden allerbij heel rustig kuil te eten..

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:01

Toen mijn veulen van toen 4 maanden bij me gebracht werd hadden ze het tussen schoot eruit gehaald en hem gewoon vast gezet, hij heeft tijdens de rit heel rustig gestaan en toen hij bij ons aan kwam stond hij ook heel rustig in de trailer!!!!!

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 22:59

Bedankt voor de reacties. Ze is nog niet heel erg gewend om vast te staan dus dan lijkt losstaan me inderdaad wel beter. De merrie kan niet mee, maar ze worden dan wel echt gescheiden dus denk dat ze wel wat stennis zal maken, vandaar dat ik het me afvroeg van die beschermers.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:46

Kort onder de stang door vast en een veulenrek achterop. Beschermers zou ik niet doen, daar krijg je alleen maar meer geklier mee. Vast staan zou ik hem maar gauw even leren voordien....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:14

Als we een veulen voor het eerst alleen vervoeren zetten we hem heel kort vast met een touwtje onder en een touwtje boven de voorbar langs. Hierdoor kan hij er bijna overheen en ook niet eronderdoor. Maar liever hebben we ze eerst met moeders op de trailer zodat dat in iig niet vreemd meer is.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:32

Een veulen van tien maanden zou ik inderdaad eerst leren vaststaan en dan wel vastzetten in de trailer. Van een bijna jaarling wil je niet dat ze zich gaan omdraaien in de trailer.