Afgespeend - Veulenbrokken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Afgespeend - Veulenbrokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 20:34

hey bokkers, ik heb een vraagje voor jullie. Morgen word mijn veulen afgespeend maar hoeveel veulenbrokken zou ik haar moeten geven dan? Kunnen jullie me het ff zegge

Dank jullie wel

Suzan1

Re: Afgespeend - Veulenbrokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:06

ik neem aan dat ze al brokjes krijgt... Als je een gemiddeld rijpaardveulen neemt zou ze ongeveer 2 kilo veulenbrok mogen hebben. Kijk of ze het hier goed op doet. Anders meer/ of minder geven.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:11

Suzan1 schreef:
ik neem aan dat ze al brokjes krijgt... Als je een gemiddeld rijpaardveulen neemt zou ze ongeveer 2 kilo veulenbrok mogen hebben. Kijk of ze het hier goed op doet. Anders meer/ of minder geven.

??? heb mijn veulen nog nooit veulenbrok gegeven voordat ze afgespeend werden..
als het goed is moeten ze best goed groeien van de moedermelk, en ze kunnen na een paar maand wel met mams mee eten in het land.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:51

dan heb jij een heel andere visie op het opgroeiende paard als ik.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 20:17

ik heb het gevraagd aan de bazin van de manege en ze gaat geven wat ze nodig heeft. Ze heeft al verschilllende veulens groot gebracht dus ik laat haar maar doen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:19

hey
die op m'n vorige werk kregen 2kg per dag (dus 1kg 's morgens en 1 's avonds) toen ze in een groeifase waren, kregen ze soms zelfs meer.
hangt er zowat van af.
Ze zullen wel weten hoeveel ze mag hebben op de manege.
xxx

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:37

Ik voer mijn veulen met de merrie mee en momenteel krijgen ze dus helemaal geen brok, maar alleen hooi en ze staan op de wei. Als ik mijn veulen zou gaan afspenen zou ik dus eerst gaan opbouwen met brok en gewoon op het oog voeren. Je kan zelf het beste zien of hij genoeg krijgt of niet. Ik denk dat kwalitatief goed hooi belangrijker is dan de (veulen)brokjes. Succes met afspenen!

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:38

die van ons eten met de merrie mee zodra ze de eertse tandjes hebben, dan zijn ze dus ook al gewend aan het voer als ze afgespeend worden omdat dat toch al stress is voor zon kleintje.