veulen voer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

veulen voer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 18:04

Hallo

Voeren jullie je veulen naast de gebruikelijke veulenbrokken ook dingen bij en waarom voeren jullie dat bij???

zoals bv;
- zeewier
- Lijnzaad slobber
- vitamine spuit
- enz, enz

Hoeveel veulenbrok voeren jullie aan jullie veulen???

Groetjes margreet

_Noah_

Re: veulen voer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:00

Niemand???????????????

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:12

Ik voer mijn jaarling (14,5 maanden oud is hij nu, kruising New Forest/NRPS en 1,36 hoog)
2 kilo veulenbrok per dag,
hooi en overdag gaat hij de hele dag het land op (er staat gras).
In de box ligt stro daar wil hij ook nog wel van knabbelen.
Verder krijgt hij nog zeewier omdat hij zijn drollen begon te eten. hmmm dat was het geloof ik en tja zo af en toe wat lekkers (paardensnoepje, wortel, stukjes appel etc.)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:13

Ik vergeet te zeggen dat het gewoon moeilijk is om te zeggen wat en hoeveel je een paard moet voeren. Je moet zelf goed kijken hoe hij/zij eruit ziet en hoe de algemene conditie is en daar dan het voer op afstemmen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:45

Mijn veulentje van 2 maanden krijgt gewoon van alles een beetje mee wat mama ook krijgt.
Dus wat merriebrok ongeveer een kwart schep.
En een beetje muesli. en ook slobber als Honey dat krijgt. Worteltjes lust ie ook al.
Hij krijgt niet veel maar een heel klein beetje...
Aangezien hij ook uit zijn moeders voerbak eet, krijgt ie zo ook lijnzaadolie binnen.
Hij doet het er prima op, dus vind ik het goed zo.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:42

die van mij krijgt bij elkaar aan brokken ongeveer een kilo, een halve veulen-opfokbrok en een halve Blue Chip (als zn moeder het niet uit de veulenbak probeert te gappen). maar daarnaast eet hij ook mee (als het hem lukt) met zijn mams, en die krijgt sport en merrie/veulenbrok, zemelen en haver met wortelen, appels, olieen, bietenchips, lucerne e.d. verder krijgen ze natuurlijk of gras op de wei of hooi/kuil op stal. en het veulentje (trouwens van bijna 3 maand) krijgt ook vitamine E, onder andere voor zijn vacht, spieren etc., Equiflexion voor aanmaak van kraakbeen e.d. en natuurlijk zn medicijnen. -> maar dat is een ander verhaal...