Enten kan dat kwaad bij drachtige merries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Enten kan dat kwaad bij drachtige merries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 20:58

Hey, misschien een beetje stomme vraag maar mijn shet is in januari al geent en nu worden binnenkort de paarden op stal geent. Mijn shet is net 2 maandjes in verwachting en ik vroeg me af kan dat geen kwaad nu het nog zo klein is allemaal. Op sites lees ik dat mensen ze enten op de 5de 7 en 10 maand maar kan het dan geen kwaad op de 2de maand? Je leest weleens dat paarden koorts krijgen enz. IK hoop dat iemand het weet of hier ervaring mee heeft maar zal morgen de DA ff bellen voor de ckerheid.

DMHorses

Re: Enten kan dat kwaad bij drachtige merries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:00

een gewone enting kan volgens mij geen kwaad hoor, heb er tenminste nooit wat over gelezen. Die entingen waar jij het over hebt zijn de rhino entingen die vaak in de 7de, 9de en 10de maand gegeven worden(kan de maanden fout hebben weet het niet uit me hoofd).

NuageJarig

Re: Enten kan dat kwaad bij drachtige merries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:03

de gewone enting kan gewoon doorlopen, dat moet je zelfs doen.
2 weken voor de bevalling geef ik altijd nog een extra enting, dan komen de antistoffen mee in de biest van de merrie

De Rhino enting geef ik niet, maar mocht je dat doen dan moet dat idd op vaste maanden zoals hierboven al gezegd