Umeda komt niet terug..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Umeda komt niet terug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:35

** Allereerst sorry iedereen dat ik zolang niks van me heb laten horen in al jullie lieve veulen-topics. Ik ben met vakantie geweest en er zijn nog wat andere dingen gebeurd waardoor ik geen tijd had. Ik doe mijn best om alles bij te lezen en te beantwoorden, dat is natuurlijk wel zo leuk! **

Na lang twijfelen wil ik jullie toch in het kort even vertellen wat me zo bezighoudt nu. Samen met een vriendin heb ik 2 paarden van een fokker. Die paarden staan bij ons op stal (op de manege). Umeda is 6 weken geleden hoogdrachtig naar de fokker terug gegaan om te bevallen. Een week daarna beviel ze van haar prachtige dochtertje: Amazing. De bedoeling was dat Umeda 1 augustus met Amazing bij ons zou komen staan. Het is nu 9 augustus en je raadt het al; Uum is er nog niet.

Waarschijnlijk komt ons meisje zelfs niet terug. Niet met veulen in elk geval. Het probleem is dat de manege-eigenaresse voor de tijd dat Uum weg zou zijn andere mensen had die hun 2 merries op 'onze' wei wilden hebben. Prima, als Uum terug zou komen, zouden zij er weer af gaan. Nu wil die eigenaresse van de manege dat die 2 merries wel blijven staan op het land, anders zouden de eigenaren die merries van de manege halen. Het probleem is dat de fokker niet wil hebben dat Umeda + veulen en Sparkling (het andere paard van hem dat wij hebben) en die 2 merries op één wei staan. Dat is ook te begrijpen. De fokker heeft dure paarden en die 2 merries zijn onwijs dominant.

Het land is van de vader van de eigenaresse van de manege. Die man is al behoorlijk op leeftijd en laat zich (helaas) compleet 'besturen' door zijn dochter..

Wij weten even niet meer wat we hier mee moeten. Umeda is nu 6 weken weg en we missen haar ontzettend. De eigenaresse van de manege pakt ons het paard af op deze manier en dat doet behoorlijk pijn. Als Uum ooit nog terug komt, zal dat in november worden, nadat Amazing is afgespeent..

Ik hoop dat jullie het verhaal begrijpen, het is helaas nogal warrig. Ik wilde het even kwijt. Als iemand ervaring/tips/enz. heeft; heel graag!

Tinne

Re: Umeda komt niet terug..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:43

He bah, dat is wel ontzettend vervelend
...

Ik weet ook niet zo goed wat ik erover moet zeggen, sterkte iig! Niet leuk op deze manier.. Ik hoop dat je toch nog een manier kunt vinden, zodat ze toch nog terugkomen!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 20:08

Dankje, Tinne!
Ik hoop het ook..
We beseffen het niet echt nog, maar we gaan haar gewoon zeker nog 2 maanden niet zien.. Mijn grootste nachtmerrie was altijd dat ik één van m'n 3 meiden zou moeten missen en nu is dat zo'n beetje zo..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:11

sjee zeg!
dat is niet leuk voor je..
en niet eerlijk van die vrouw die dat belooft heeft..
wat zegt ze daarvan dan als je zegt dat het zo geregelt is en het opeens anders gaat..?
ik hoop voor je dat je snel een oplossing vind!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:15

Jeetje Lin...
Dat is balen, heb je zelf ook heel goed door denk..
Nou, jij kan er niets aan doet de eigenaresse van manege zo is, maar dit vind ik ook écht niet eerlijk van d'r...
Jee meis, heel veel sterkte!!

Liefs, knuf, Ilse

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:40

je wat sneu zeg, is er geen mogelijkheid het land in 2 stukken te splitsen? wij hebben dat ook gedaan toen de veulens nog wat kleiner waren...nu staat alles bij elkaar in...

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:27

Kom op Lin, we gaan gewoon zoveel mogelijk proberen dat ze alsnog terug komt!! We willen wel het lieve halstertje omdoen bij Amazing!

De laatste paar weken moeten toch echt de leukste worden!!

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:20

Vervelend voor je zeg.
Je had de "kraamtijd"wel even anders voorgesteld.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:27

He nee, ook dat nog. Is er cheyenne ook al zegt geen mogelijkheid om dat (of een ander) weiland anders in te delen?

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:32

Wat een naar verhaal.. kan me voorstellen dat je haar mis! Sterkte hiermee, komt vast wel goed!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:25

Lieve Myrth Vechten doen we zeker voor d'r!

Het land is in 5 stukken verdeeld, maar de merries kunnen over de hekken overal bij. Het is de keuze van de fokker om Sparkling en Umeda + veulen niet bij vreemde merries te zetten. Het zijn dure en hele jonge paarden en hij durft het risico niet te nemen.

Op dit moment praat de fokker met de eigenaresse van de manege. Hij wilde dit niet doen eerst, zag de heil er niet van in. Gister heeft hij toch een afspraak gemaakt. Ik zit keihard te duimen op goed nieuws! Het zou zo fijn zijn, ons lieve meisje terug..

Jullie horen het, bedankt allemaal!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:35

Gelukkig dat ie nu toch wel wil praten!! maar het is wel te begrijpen dat ie ze niet bij andere paarden wil hebben, het zijn natuurlijk toch fokpaarden... maargoed, hopen en duimen op het beste

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 16:55

Update

Het is helaas niet gelukt. We krijgen het met geen mogelijkheid voor elkaar dat Uum bij ons komt staan. De eigenaren van de pensionpaarden die op ons land staan, zijn op zich wel bereid om mee te werken, maar de eigenaresse van de manege geeft zich niet gewonnen en zij heeft verder op iedereen ingepraat die er ook maar iets mee te maken heeft.

Natuurlijk gaan we nog steeds door met praten en uitzoeken, het zou gewoon het beste zijn als Uum bij ons terug komt. Voorlopig hebben we wel een andere oplossing: Umeda gaat vanaf dinsdag op een boerderij naast een manege in Nieuw-Vennep staan. We kunnen dan rijden en rommelen op die manege. De boerderij is van familie van het meisje waar ik de paarden mee doe.

Kortom; AANKOMENDE DINSDAG ZIEN WE UMEDA WEER! Geen ideale oplossing, maar we zien haar nu wel weer sneller. En we blijven doorvechten. Uum's lege stal moet gewoon door 2 paarden gevuld zijn straks!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:36

Jee, wat super dat ze toch weer wat dichterbij komt nog niet helemaal op 'haar plaats' maar toch Kom op Lin, je komt er vast wel!!!