Ik heb een merrieveulen van nu ruim 5 maanden (21-02-05 geboren) en ze begint nu opeens heel raar te doen; ze wil der vliegenmasker niet meer om, der halster niet meer terwijl het dervoor helemaal geen probleem was.. en ik weet ook zeker dat ze er nooit een slechte ervaring mee heeft gehad.. (dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen) ook der wormenkuur werd een drama 4dagen terug wat normaal ook geen ''groot'' probleem was, ze ging gewoon stijgeren enzo.. en nu (na dat met der wormenkuur) is ze nog steeds een beetje boos op me..
Ik neem elke dag 2 appels mee die verdeel ik onder Sapphire (het ''probleem
veulen) en Rosie (der moeder) ze staan met ze 2en in de wei.. en ze vinden allerbij de appels heel lekker, maar nu ben ik het zo zat dat sapphire zo raar doet dus heb ik vandaag -weer- eerst geprobeert het vliegenmasker om te doen nou toen liep ze dus gelijk weg en als je dan naar der toe loopt rent ze weg dus ik dacht oke dan niet, toen heb ik rosie's vliegenmasker omgedaan en ben ik sapphire gaan negeren en heb ik allerbij de appels aan rosie gegeven en net gedaan alsof sapphire onzichtbaar was ik heb der verder helemaal geen aandacht gegeven en ze vond dit heel erg want ze kwam elke keer tussen mij en rosie doorlopen enzo maar ik dee net of ik der niet zag, als ik eerlijk moet zijn vin ik het heel erg om het zo te doen.. maar ik ben der gewoon zat met dat getrut, ik durf te wedden dat ze het gewoon doet om ''vervelend'' te zijn en ZEKER niet omdat ze het eng vind of wat dan ook maar nu mijn vraag: Moet ik dit vol houden en gewoon elke dag als ze dan der vliegenmasker of der halster niet om wil der voorderest negeren? of juist niet? of mischien weten jullie iets anders? Ik hoor het graag!!
Groetjes Iris

daar zou ze toch echt meer derzelf moeten redden tussen de andere veulens haha
en ze leren daar natuurlijk allemaal van elkaar..